تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

«بازگشت به قرآن» منتشر شد

کتاب «بازگشت به قرآن» نوشته محمود حکیمی در ۱۲۵ صفحه رقعی، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۵۴۲
محمود حکیمی درباره کتاب «بازگشت به قرآن» اظهار کرد: تجربه ۵۰ساله من از آموزش، تألیف و ترجمه این است که مطالب دینی اگر به صورت داستان منتشر شود تأثیر بسیار بر اندیشه خوانندگان می‌گذارد.

او با اشاره به فصل‌های مختلف کتاب «بازگشت به قرآن» گفت: در فصول مختلف بازگشت به قرآن آمده است که جدایی اندیشه‌های ناب دینی از ذهن‌های بسیاری از افراد موجب نامهربانی و گاه موجب خشونت و بی‌رحمی آن‌ها می‌شود. در این داستان از زبان شخصیت‌هایی مانند دکتر مرتضی مطهری آورده‌ام که غرور و خودبزرگ‌بینی گام اول در مسیر خودپرستی است و انسان خودپرست نمی‌تواند خداپرست شود.

این نویسنده ادامه داد: در آیات بسیاری از قرآن کریم بر دفع سیئه به حسنه اشاره شده است. در آیات بسیار و روایات فراوان بر نیکی و مهرورزی تاکید بسیار شده است. در کتاب نهج‌الفصاحه پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی(ع) و صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) به ارزش و ضرورت مهرورزی مردمان با یکدیگر بسیار پرداخته شده که برخی از آن‌ها در کتاب بازگشت به قرآن آمده است.

حکیمی با بیان این‌که بسیاری از شخصیت‌های این داستان که زمانی مسلمان بوده‌اند، به دلایلی از اسلام و آموزه‌های ارزشمند آن جدا می‌شوند، گفت: برخی از این شخصیت‌ها مسیحی می‌شوند و برخی بودایی، گروهی به مارکسیسم و کمونیسم علاقه‌مند می‌شوند و مذهب را رها می‌کنند. اما دکتر مرتضی و دوستانش تلاش می‌کنند کسانی را که از جمع مسلمانان جدا شده‌اند بار دیگر به جمع اسلام مخصوصاً تشیع اثنی عشری پیوند دهند که در موارد بسیاری موفق می‌شوند.

او با اشاره به آیات استفاده‌شده در کتاب بیان کرد: در بخش‌هایی از کتاب «بازگشت به قرآن» از سوره بقره آیه ۲۰۸، آل عمران آیه ۱۰۳ و ۱۵۹، نساء آیه ۹۴، انفال آیه ۳۶، نحل آیه ۱۲۵، فرقان آیه ۶۳ و ۷۲، قصص آیه ۵۵، فتح آیه ۲۹ و حشر آیه ۱۰ می‌خوانیم که احسان، مهربانی و نیکوکاری موجب می‌شود که بی‌دین‌ها بار دیگر به اسلام بپیوندند و پیوستن به اسلام همان بازگشت به قرآن است.

نویسنده کتاب «بازگشت به قرآن» در پایان گفت: در این کتاب به جنایات هولناک وهابی‌ها در برخی از کشورها نیز اشاره شده است و این‌که چطور فریب‌خورده‌ها تحت تأثیر آموزه‌های «ابن تیمیه» و «محمدبن الوهاب» این بی‌رحمی‌ها را انجام می‌دهند و مسلمانان سراسر جهان خواه شیعه، خواه سنی هیچ ارتباطی با این آدم‌کشان فریب‌خورده ندارند.

در معرفی ناشر از نویسنده کتاب «بازگشت به قرآن» عنوان شده است: محمود حکیمی متولد ۱۳۲۳ در تهران است. او نویسندگی را از سال ۱۳۳۹ در مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد که چهار سال ادامه داشت. نخستین کتاب دینی حکیمی در سال ۱۳۴۷ درباره زندگانی مصعب‌بن عمیر صحابی قهرمان پیامبر اسلام بود که با عنوان «اشراف‌زاده قهرمان» به چاپ رسید و مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت و بارها تجدیدچاپ شد. او ادامه راه داستان‌نویسی خود را این‌طور بیان می‌کند: از سال ۱۳۴۷ به جمع نویسندگان مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» پیوستم و از سال ۱۳۵۰ داستان‌های دینی را در این مجله وزین حوزه علمیه آغاز کردم. هر داستان گاه بسیار طولانی بود. آخرین داستان دنباله‌دار من در این مجله اکنون «شکوفایی تشیع» نام دارد که تاکنون ۱۸ بخش آن در ۱۸ شماره به چاپ رسیده است.

محمود حکیمی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام قلم زده و کتاب‌های بسیاری را نیز ترجمه کرده است. داستان‌هایی از عصر ناصرالدین‌شاه، مجموعه چهارجلدی «هزار و یک حکایت تاریخی»، رمان پرفروش «نقابداران جوان»، مجموعه ۲۲ جلدی «تاریخ تمدن» و ده‌ها اثر دیگر از نوشته‌های این نویسنده پیشکسوت است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شماره ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شماره ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com، واتس‌اپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز