تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
پنتاگون:

ایران مرتباً نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را زیر نظر دارد

یک مقام پنتاگون می‌گوید در تقابل‌هایی که بین‌ نیروهای آمریکایی و ایرانی بوجود می‌آید، هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی به صورت مداوم توسط ایرانی‌ها و برای اهداف شناسایی تحت تصویربرداری قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۴۴
اخبار معاصر: یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا می‌گوید "هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی ایران مرتباً و تقریبا به صورت روزانه" به نیروهای دریایی این کشور که در تنگه هرمز فعالیت می‌کنند "نزدیک می‌شوند."

این مقام در ادامه سخنانش که در پایگاه اینترنتی فری‌بیکن منتشر شد می‌گوید در تقابل‌هایی که بین‌ نیروهای آمریکایی و ایرانی بوجود می‌آید، هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی به صورت مداوم توسط ایرانی‌ها و برای اهداف شناسایی تحت تصویربرداری قرار می‌گیرند. وی در ادامه تأکید کرد که بخش اعظمی از این تقابل‌ها بین طرفین "به صورتی ایمن و حرفه‌ای" صورت می‌گیرند.

این اظهارات درباره برخوردهای روزانه پس از انتشار فیلمی توسط نیروهای نظامی ایران بیان می‌شود که در آن از یک مأموریت شناسایی هوایی بر فراز یک ناو هواپیمابر در تنگه هرمز پرده برداشته شد.

این کلیپ ویدئویی که در اواخر ماه آگوست فیلمبرداری شده شامل پرسنل آمریکایی و نیز هواپیماهای جنگی بر روی عرشه این ناو هواپیمابر است.

مقام پنتاگون در پاسخ به سؤالی درباره صحت این کلیپ بدین امر اذعان داشت که ایران مرتباً عملیات‌های شناسایی انجام می‌دهد.

این مقام در ادامه گفت: "هدف اصلی ایرانی‌ها از نزدیک شدن به نیروهای آمریکایی اطلاعات، تجسس و شناسایی است. به همین علت این تقابل‌ها همیشه شامل حضور تصویربرداران ایرانی است که در حال عکسبرداری و تصویربرداری هستند."

این مقام در ادامه افزود که آمریکا نیز از این تقابل‌ها فیلمبرداری می‌کند.

وی گفت: "طی این تقابل‌ها ما نیز تصویربرداری می‌کنیم. تقابل‌های ایمن، حرفه‌ای و منظم جای نگرانی نیستند و ما کاملا از توانایی نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خودشان اطمینان داریم. ما همچنین به صورت علنی تقابل‌هایی با ایرانی‌ها که غیرایمن محسوب می‌شوند را نیز تأیید می‌کنیم."

در‌ آخرین اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً با اعزام یک هواپیمای گشت دریایی Y-12، اقدام به انجام عملیات شناسایی ناوهای آمریکایی عبوری از منطقه کرده است.

این هواپیماها که هاربین (Harbin Y-12) نام دارند، به‌تازگی به ناوگان هوایی سپاه در جنوب کشور پیوسته‌اند. هاربین‌ها، هواپیماهایی چندمنظوره و بال بالا هستند که توسط یک شرکت هواپیماسازی به همین نام تولید شده‌اند و نمونه‌های متعددی دارند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز