تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
پرونده هک تلفن همراه خبرنگار لبنانی

محمد بن سلمان و محمد بن زاید به دادگاه احضار شدند

ولی‌عهد عربستان سعودی و ولی‌عهد ابوظبی برای پاسخگویی درباره اتهامات وارده به آنها در خصوص پرونده هک تلفن همراه و انتشار تصاویر خصوصی «غاده عویس» خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره احضار کرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۷
یک دادگاه در آمریکا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی را برای پاسخگویی درباره اتهامات وارده به آنها در خصوص پرونده هک تلفن همراه و انتشار تصاویر خصوصی «غاده عویس» خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره احضار کرد.

این خبرنگار  دهم دسامبر جاری، طی پستی در توئیتر نوشته بود که از بن سلمان و بن زاید در دادگاهی در فلوریدا شکایت کرده است. زیرا آن دو گمان می‌کنند که می‌توانند خواسته‌هایشان را با پول بخرند یا دیگران را بترسانند، اما این اشتباه است. گمان می‌کنند که امکان محاکمه آن‌ها وجود ندارد و می‌توانند به رفتارهای مستبدانه خود ادامه دهند.

عویس دیروز نیز تصاویری از احضارنامه‌های این دو ولی‌عهد منتشر کرد که نشان می‌داد یک دادگاه فدرالی در فلوریدا این دو مقام مسئول سعودی و اماراتی را احضار کرده است و به آنها تا پنجم ژانویه آتی مهلت داده تا برای پاسخ به اتهامات پرونده مذکور در دادگاه حاضر شوند در غیر این صورت قاضی دادگاه این اختیار را دارد که حکم غیابی در حق آنها صادر کند.
بن سلمان در سال جاری با مجموعه‌ای از دادخواست‌های قضایی و شکایت در دادگاه‌های آمریکایی مواجه شده که مهمترین آنها شکایت «سعد الجبری» افسر اطلاعاتی سابق سعودی به اتهام صدور دستور ترور او و «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» به اتهام صدور دستور قتل او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز