تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°

۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
با نقض توافق شینگن؛

آلمان مرزهای خود را به روی پناهجویان بست

برلین موقتا در واکنش به بحران پناهجویان طرح کنترل مرزی را مجددا به اجرا در می‌آورد -اقدامی که مغایر توافق مرزهای آزاد اتحادیه اروپا (شنگن) است.
کد خبر: ۱۶۶۷
اخبار معاصر: برلین موقتا در واکنش به بحران پناهجویان طرح کنترل مرزی را مجددا به اجرا در می‌آورد -اقدامی که مغایر توافق مرزهای آزاد اتحادیه اروپا (شنگن) است.

روزنامه «بیلد» آلمان گزارش  داد: این اقدام نخست شامل مرز آلمان با اتریش می‌شود. دولت آلمان هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

با این حال، روزنامه آلمانی «دی ولت» به نقل از توماس استروبل، عضو ارشد اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل گزارش داد که وی از این اقدام استقبال می‌کند، که این امر از اتخاذ پیشاپیش این تصمیم حکایت دارد.

به گفتۀ وی: «این کنترل‌ها که قرار است برای مرز اتریش لحاظ شود اقدام درستی است. ما از این طریق قادر خواهیم بود که دست‌کم جریان شدید سیل پناهجویان را تعدیل کنیم.»

در همین حال، توماس  توماس دی میزیر ، وزیر کشور آلمان، یکشنبه گفت مرزهای کشور به دنبال ورود بی رویه پناهجویان کنترل خواهد شد. همچنین تردد قطعارها میان اتریش و ایالت باواریا تا بامدارد دوشنبه متوقف شده است.

دی میزیر افزود آلمان دیگر اجازه نخواهد داد پناهجویان انتخاب کنند کدام کشور اروپایی میزبان آنها باشد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «پناهجویان باید درک کنند که آنان نمی‌توانند کشورهای میزبان پناهندگی خود را انتخاب کنند.»

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، اولین کشوری که پناهجویان به آنجا وارد می‌شوند ملزم به رسیدگی به در خواست پناهندگی است. اما آلمان پیشتر عملا از اجرای این قانون درباره آوارگان سوری صرفنظر کرد.

به گفته یک افسر پلیس ایستگاه قطار اصلی شهر مونیخ، آلمان انتظار ورود قطارهای بیشتر در شامگاه یکشنبه را ندارد، که این امر نشان‌دهندۀ جلوگیری از تردد آن‌ها است.

حدود 13 هزار آواره و پناهجو شنبه وارد مونیخ شدند و تا بعداز ظهر یکشنبه سه هزار تن دیگر نیز اضافه شدند.

بیلد به نقل از منابع امنیتی نوشت: «دولت ایالتی در باواریا به منظور کنترل اوضاع از پلیس فدرال درخواست کمک کرده بود.»

بنا بر این گزارش، پلیس فدرال برای کمک به تامین امنیت مرزی باواریا 2 هزار و 100 نیرو به آنجا اعزام خواهد کرد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز