تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
دبیر جشنواره نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین پاسخ می دهد؛

چرا بازی هدیه تهرانی نادیده گرفته شد؟

دبیر جشنواره نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین را اعلام کرد که برخی قابل پیش‌بینی بود و انتخاب نشدن برخی هم موجب شگفتی شد! از جمله؛ هوتن شکیبا و هدیه تهرانی را برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و زن کاندیدا نکرد.
کد خبر: ۱۷۲۰۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، هشتمین و آخرین روز جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه مرور می‌کنیم.

 
* «یدو» به عنوان دومین فیلم مهدی جعفری در مقام کارگردان، تحسین منتقدان و اهالی رسانه را در پی داشته و در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است. در این فیلم ستاره پسیانی نقش بیوه‌ای ۴۶-۴۷ ساله را بازی می‌کند که سه فرزند (یدو و خواهر و برادرش) را ایفا می‌کند. این فیلم از لحظات نابی برخوردار است که احساسات تماشاچی را بر می‌انگیزد و برخی از حاضران در سالن را گریاند.

* تماشاچیان جشنواره پس از نمایش «یدو»، از شهر آبادان در حاشیه خلیج فارس به استان گیلان در حاشیه دریای خزر رفتند و به تماشای «تی تی» در مناظر برفی و بارانی نشستند. فیلمی که به گفته آیدا پناهنده کارگردانش، آخرین فیلم او در خطه شمال کشور خواهد بود. غایب بزرگ نشست رسانه‌ای این فیلم، پارسا پیروزفر بود. الناز شاکردوست از او یاد کرد و گفت که استاد تمرینش برای زبان گیلکی، پیروزفر بوده است. 

 *دبیر جشنواره نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین را اعلام کرد که برخی قابل پیش‌بینی بود و انتخاب نشدن برخی هم موجب شگفتی شد! به عنوان مثال، هدیه تهرانی(بازیگر فیلم بی‌همه‌چیز)، هوتن شکیبا (بازیگر فیلم ابلق) و کامبیز دیرباز (بازیگر فیلم تک تیرانداز) غایبان بزرگ دریافت سمیرغ بهترین بازیگر مسحوب می‌شوند. عجیب اینکه برخی کاربران فضای مجازی مدعی شده‌اند یک بازیگر با داوران تماس گرفته تا آنها هوتن شکیبا را انتخاب نکنند! 

به قول یکی از دیالوگ‌های فیلم «تی تی»: لزوماً چشم هم قاضی خوبی نیست! 

 

* پس از اعلام نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، برنامه نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره در دو روز پایانی سینمای رسانه اعلام شد.

امروز در سانس ساعت ۱۴ فیلم ابلق (با ۹ نامزدی) و در ساعت ۱۷ فیلم زالاوا (با ۱۰ نامزدی) در برج میلاد اکران خواهد شد. فردا (سه شنبه ۲۱ بهمن) هم «بی همه چیز» و «یدو» هر کدام با ۱۳ نامزدی برای اهالی رسانه به نمایش درخواهد آمد. 

پس از این چهار فیلم، فیلم‌های «مصلحت» و «روزی روزگاری آبادان» نیز هر یک در ۷ شاخه نامزد دریافت جایزه هستند و البته نمایش مجدد ندارند.

چهار فیلم «ابلق»، «بی‌همه‌چیز»، «شیشلیک» و «تی‌تی» در سانس فوق‌العاده روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برای مخاطبان در سینماهای مردمی اکران می‌شود.

طبق روال روزهای گذشته این سانس در ساعت 9:30 صبح در نظر گرفته شده و بلیت فروشی آن از هم‌اکنون آغاز شده است.

 * تا ساعت ۱٨ دیروز (شنبه ۱۹ بهمن) طبق اطلاعات سامانه سمفا، ۸۰ هزار نفر در سینماهای مردمی فیلم‌ها را تماشا کرده‌اند که از این تعداد، کمتر از یک چهارم آن‌ها در انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان مشارکت داشته‌اند. طی روزهای گذشته، اما و اگرهای بسیاری در این باره وجود داشته است. 

 
* مجید توکلی کارگردان سینما، این روزها مشغول ساخت فیلم بزرگداشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند است. این دو فیلم قرار است در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با مراسم نکوداشت پخش شود. اختتامیه ساعت ۱۸ روز ۲۲ بهمن به صورت محدود برگزار می‌شود. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز