تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

مهدی هاشمی رفسنجانی به زندان اوین رفت

مهدی هاشمی رفسنجانی امروز برای اجرای حکم محکومیت خود وارد زندان اوین شد.
کد خبر: ۱۹۱
اخبار معاصر: مهدی هاشمی رفسنجانی که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به حبس، جزای نقدی، ردّ مال و شلاق محکوم شده بود، برای اجرای حکم حبس خود، وارد زندان اوین شد.

مهدی هاشمی بابت اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌میزان یک‌میلیارد و 200میلیون تومان محکوم شده است. همچنین به‌دلیل ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است.

این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.

براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، این متهم صرفاً 10 سال از 25 سال محکومیت خود را تحمل خواهد کرد.

حکم صادرشده برای پرونده مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، مجموعاً 15 سال حبس بود که این حکم برای اعلام نظر به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود اما بعد از پایان رسیدگی در دادگاه تجدید نظر، قضات شعبه تجدید نظر مجموع محکومیت در نظر گرفته شده برای 3 اتهام مهدی هاشمی را 10 سال افزایش دادند.

طبق ماده 134 در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد دادگاه برای هریک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هریک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به‌اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌کند. در هریک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراست و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجرا شود، مجازات اشد بعدی اجرا می‌‌شود.

مهدی هاشمی بعد از ظهر امروز یکشنبه پیش از ورود به زندان اوین با حضور در جمع خبرنگاران و قرائت متنی که از پیش تهیه کرده بود، اظهار کرد: از شما تقاضا دارم تمام این فیلم به‌طور کامل پخش شود.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ و فهیم ایران اکنون که بر اساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشتم به‌عنوان یک عضو بزرگ خانواده انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود به‌منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرین و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر مظلوم و بزرگوارم، با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه، جلسات محاکمه اینجانب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارم وامیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود و رجاء واثق دارم که این اقدام از سوء استفاده افراد افراطی و مغرض و ضربه زدن به یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی پیشگیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مهدی هاشمی روز گذشته در فیس بوک خود نوشت:
«آخرین پست فیس بوک را در شرایطی می نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می رسد یا خاطره ای از زندان را می دهم در فیس بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی رود...
مردم چشمم به خون آغشته شد/ در کجا این ظلم بر انسان کنند»




انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز