تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

انهدام شبکه گسترده قاچاق موبایل در آذربایجان غربی

کد خبر: ۲۱۳۹۳
دادستان عمومی و انقلاب خوی ازشناسایی و انهدام شبکه گسترده قاچاق سازمان یافته تلفن همراه با تلاش سربازان گمنام امام زمان عج اداره اطلاعات در این شهرستان خبرداد.

حمید صمدزاده دادستان عمومی و انقلاب خوی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،گفت:به دنبال وصول خبر فعالیّت شبکه سازمان یافته قاچاق تلفن همراه در شهرستان خوی، موضوع به طور جدد در دستور کار قضایی قرار گرفت با هدایت این دادستانی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نسبت به شناسایی و دستگیری اعضای شبکه قاچاق اقدام و نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه تلفن همراه گرانقیمت و چندین دستگاه رایانه به عنوان وسیله ارتکاب جرم کشف و ضبط گردید.

وی افزود:دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای طرح ریجستری، تنها به دستگاه‌های تلفن همراهی که از طریق قانونی و مبادی رسمی به کشور وارد شده باشند، اجازه فعالیّت داده و صرفاً این قبیل دستگاه‌ها می‌توانند از خدمات و بستر‌های مخابراتی کشور استفاده کنند و سایرین غیرقانونی بوده و قابل تعقیب قضایی است.

این مقام قضایی اضافه کرد:قاچاقچیان تلفن همراه از طریق جعل رایانه‌ای و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات اشخاص غیر و بدون اطلاع و آگاهی آنان، مبادرت به ثبت غیرواقعی و جعل واردات نزدیک به ۵۰۰۰ دستگاه تلفن همراه گرانقیمت قاچاق را وارد کشور کرده بودند که ارزش تقریبی کالا‌های قاچاق کشف و از بین رفته، نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : موبایل قاچاق
ارسال نظر

آخرین اخبار روز