تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

هند قصد ندارد این‌بار هم فعالیت اقتصادی‌اش را به طور کامل متوقف کند

اکنون هند با موج ویرانگر دیگری از این همه‌گیری روبه‌روست و نخست‌وزیر این کشور، نارندا مودی، این‌بار تمایلی ندارد که اقتصاد خود را وارد یک دوره دیگر از آشفتگی کند.
کد خبر: ۲۱۷۱۳
به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌ان، دولت هند سال گذشته این کشور را به طور کامل قرنطینه کرد تا بتواند از شیوع خارج از کنترل کووید- 19 در این کشور که سرتاسر جهان را در نوردیده بود، جلوگیری کند. این طرح تا حد بسیاری موفق‌آمیز بود اما این تصمیم، سبب شد که اقتصاد هند فلج شود.

اکنون هند با موج ویرانگر دیگری از این همه‌گیری روبه‌روست و نخست‌وزیر این کشور، نارندا مودی، این‌بار تمایلی ندارد که اقتصاد خود را وارد یک دوره دیگر از آشفتگی کند. صرف نظر از همه‌گیری، این‌بار ممکن است که اقتصاد هند ویران شود. 

صنعت تولیدات چرم یکی از نخستین صنایعی بود که از این مسئله ضربه خورده بود.

هند عمده‌ترین صادرکننده جهانی چرم و کالای چرمی است. بر اساس آمار شورای صادرات چرم هند (بخش وزارت تجارت و صنعت هند)این کشور دومین صادرکننده بزرگ پوشاک چرمی و چهارمین صادر کننده بزرگ کالاهای چرمی در جهان است. این کشور همچنین با تولید سالانه نزدیک به سه میلیارد جفت کفش، تولید کننده عمده کفش پس از چین است.

سال گذشته، همه‌گیری ضربه جدی‌ای به صنعت چرم هند وارد آورد. صادرات چرم هند نسبت به سال قبل‌اش حدود 29.1 درصد افت پیدا کرد؛ چرا که این صنعت صادرات 1.4 میلیارد دلاری خود را به واسطه همه‌گیری از دست داده بود. به گفته عقیل پانارونا، رئیس شورای صادرات چرم، دلیل کاهش حجم صادرات این است که خریداران در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و انگلستان از خریداری محصولات در حین قرنطینه سراسری خودداری می‌کنند.

یک کارشناس صنعت چرم هند که نخواست نامش فاش شود و اکنون نیز با بیماری کووید- 19 دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: «تولید کنندگان چرم سال گذشته از اثر ضربات تجمعی طولانی مدت خاموش شدن رنج برده اند. او نگران است که موج دوم بدتر بتواند این صنعت را دوباره عقب بکشد».

شاشی کاسیوپ، مدیر ارشد شرکت چرم هندی است که در بخش صادرات و واردات محصولات چرمی فعالیت دارد و دفتر مرکزی‌اش در دهلی نو قرار دارد. او در این شغل خانوادگی 30 ساله، سه مرکز فروش در این شهر اداره می‌کند و اکنون با وخیک‌شدن وضع بهداشتی کشور، خود درگیر بیماری شده است. 

در دهلی نو، سیستم بهداشت و درمان تحت فشار گسترده بیماران مبتلا به کووید- 19 قرار دارد و اجساد مردگان، مملو از مبتلایان به این بیماری است. این کشور تقریباً 380،000 عفونت جدید را در روز پنجشنبه گزارش کرد ، که یک رکورد جهانی دیگر برای بالاترین شمارش موارد روزانه است. 
کاسیوپ گفت که او کوید دارد ، پدر پیر وی نیز مانند سایر اعضای خانواده اش آلوده است.

وی گفت: «ما در حال حاضر به خدا اعتماد می كنیم تا از این طریق بتوانیم از این طریق عبور كنیم.» «جایی برای آزمایش وجود ندارد ، جایی در بیمارستان‌ها برای پذیرش وجود ندارد. مردم در خیابان‌ها می میرند.»

همانطور که در زندگی شخصی خود با این بیماری دست و پنجه نرم می کند، شرکتی که در آن کار می‌کند نیز در شرایط سختی قرار دارد.

در شرکا چرم هندی بیش از 500 نفر مشغول به کار هستند و کالاهای چرمی - کت ، کیف ، چکمه ، کمربند ، محصولات سوارکاری - را برای مشتریان در ایالات متحده ، اروپا و جاهای دیگر تولید می کند.

کاسیوپ گفت: «ما سفارشات 5000 تا 10000 کت را فقط از یک مشتری می گیریم.» وی گفت: «ما نمی توانیم مشتریان خارجی خود را نام ببریم اما آنها در فضای لوکس هستند.»

سال 2020 سال ویرانگری برای این تجارت بود. وی گفت: «هر سه کارخانه ما در بخش اول سال خاموش شد. همه فعالیت‌ها متوقف شد» سپس، همزمان با شروع تجارت در پاییز، هند موج دوم کشنده‌تری را تجربه کرد.

کاسیوپ گفت: «ما سال گذشته فقط دو ماه مشغول به فغالیت بودیم  و اکنون دوباره کار متوقف شده است».

کاسیوپ گفت این وضعیتی است که در کل صنعت مهم چرم هند حکم‌فرماست.

وی گفت: «من می گویم 50 درصد کارخانه های صنعت ما سال گذشته تعطیل شدند." کاسیوپ گفت که شرکت او در تلاش است تا صنعتگران ماهر خود را حفظ کند.

«ما باید در این تعطیلی راهی برای پرداخت آن‎‌ها پیدا کنیم زیرا اگر این کار را نکنیم، می دانیم که آن‌ها فقط قادر به زنده ماندن نیستند. اگر لاین بیماری آن‌ها را از پا درنیاورد، آن‌ها بدون کار هیچ پولی برای زنده‌ماندن نخواهند داشت».
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز