تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

احمد خاتمی: حوزه علمیه حتی نسبت به ارزیابی ارز دیجیتال نیز اقدام می‌کند

کد خبر: ۳۱۷۲۹
اخبار معاصر - امام جمعه موقت تهران گفت: مهم ترین عنصر در نظام جمهوری اسلامی که حکم ستون فقرات نظام را دارد ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر پنجشنبه در نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه فارس بیان کرد: شاید بتوان گفت اولین مذاکرات علمی که پایه و اساس حوزه را تعیین کرد در زمان نبی مکرم اسلام بود که پیامبر (ص) با حضور در جمع مذاکره کنندگان علمی پایه حوزه را بر اساس مباحثه علمی نهاد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت نیز نقش ویژه ای در توسعه تفکر و تعقل داشتند به گونه‌ای که حضرت زینب (س) همواره در تفسیر درس قرآن کریم حضور داشت و این حضور موجب شد این بانوی بزرگ اسلام در فعالیت‌های اجتماعی اقدامات سترگی انجام دهد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه یادآور شد: تشکیل حوزه‌های علمیه کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی ایران نبوده این در حالی است که به فرموده امام (ره) برای تربیت یک انسان کامل نیاز است تا ١٠ طلبه تربیت شوند.

او در ادامه متذکر شد: شیوع ویروس کرونا موجب شد بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی با مشکل مواجه شوند از این رو برای برطرف کردن این مشکلات برنامه ریزی صورت گرفت اما برای حوزه‌های علمیه که از شیوع کرونا بسیار آسیب دیدند هنوز برنامه مشخصی در نظر گرفته نشده است و این موضوع که برخی از کلاس‌های درس در حوزه‌های علمیه تعطیل شده اند در جامعه مشهود بوده و مشکلات خاصی را برای آحاد مختلف مردم پدید آورده است.

به گفته این مقام مسئول مشاهده جامعه روحانیت در جامعه نه تنها پویایی ایجاد می‌کند بلکه برای مشرکان و خلافکاران نیز زنگ خطر است.

خاتمی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه یک میراث و سرمایه ملی است و این میراث باید به روز و پویا باشد این در حالی است که پویایی در جامعه روحانیت به گونه‌ای است که حوزه علمیه حتی نسبت به ارزیابی ارز دیجیتال نیز اقدام می‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : احمد خاتمی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز