تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی در لرستان

کد خبر: ۳۲۵۶۰
اخبار معاصر - رئیس پلیس فتا لرستان گفت: یک کلاهبردار صرافی ارز دیجیتال آنلاین در اینستاگرام دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ آرش ابراهیمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال آنلاین، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در اظهارات شاکی مشخص شد برای خرید یک کامیون وارداتی مبلغ ۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برای خرید ارز دیجیتال به حساب یک صرافی که در پیج اینستاگرامی فعالیت دارد، واریز می‌کند که به محض واریز وجه به شماره حساب اعلامی تلفن پاسخگویی از دسترس خارج و جواب گو نیست.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: با بررسی کارشناسان پلیس فتا موقعیت متهم در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی شد که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مرجع قضائی متهم ممنوع الخروج و با تشکیل تیمی زبده از متخصصان این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: پس از انتقال متهم به پلیس فتا استان با وجود ادله دیجیتال و مستندات کافی به بیش از ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.

وی گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد ۱۰ فقره پرونده در سراسر کشور از کلاهبرداری‌های متهم در جریان است که به صورت باندی به اسم صرافی و تبدیل ارز در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا لرستان توصیه کرد: از واریز وجه به عنوان بیعانه خوداری کنند و به هیچ عنوان به پیج‌های که در قالب فروشگاه فعالیت می‌کنند و فاقد هرگونه هویت هستند اقدام به خرید نکنند و در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اینستاگرام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز