تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

فارس باید در قله تحقیقات و فناوری قرار گیرد

استاندار فارس گفت: باید با همراهی همه دانشگاه‌ها و دستگاه های اجرایی، فارس در قله علم، تحقیقات و فناوری کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۳۵

فارس باید در قله تحقیقات و فناوری قرار گیرد

دکتر محمد هادی ایمانیه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان با بیان اینکه این استان دارای چند هزار استاد دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز دانشگاهی و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو است، اظهارداشت: دانشجویان امید بزرگ آینده ایران هستند که با امید و انرژی و با کمک پیشکسوتان و بزرگان عرصه علم، حرکت جدیدی را در کشور ایجاد خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم حرکت استان مبتنی بر علم و دانش صورت گیرد، افزود: زمینه لازم برای بهره مندی از توانمندی‌های اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف اجرایی فراهم شده است که رضایت مدیران اجرایی و اساتید را به دنبال داشته است.
وی با اعلام اینکه دفتر همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان فارس ایجاد خواهد شد، گفت: آئین نامه‌های مورد نیاز این دفتر به سرعت باید تدوین شود و بودجه پژوهشی استان نیز پشتوانه این اقدام خواهد بود.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه این استان باید در زمینه مدیریت علمی مسائل رتبه اول کشور را داشته باشد، افزود: رویکرد پژوهش‌های دانشگاهی باید به صورت متعادل به توسعه علم پایه و رفع مشکلات جامعه و تحقیقات کاربردی بپردازد.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه وجود بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در فارس، مهاجرت روستائیان به شهرها، اعتیاد و مشکلات مربوط به آن، خشکسالی و کم آبی، مسائل کشاورزی و الگوی کشت، آلودگی هوا و چگونگی کاهش ورودی بیمارستان‌ها و اورژانس از جمله مسایلی است دانشگاه‌ها باید با تحقیقات علمی به آن‌ها پاسخ بدهند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید برای تولید ثروت و حمایت از زنجیره توانمندسازی نخبگان و انگیزه و با دانش باید مورد اهتمام قرار داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه جلسه روسای دانشگاه‌های استان با استاندارفارس راه اندازی شده است، افزود: در این جلسه مسائل کلی دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به منظور حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، یکی از اساتید خوشفکر دانشگاه شیراز به عنوان مشاور استاندار در زمینه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان منصوب شده است.
وی با بیان اینکه مهاجرت نخبگان که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است راه حل‌های علمی دارد، ادامه داد: باید با جدیت از جوانان نخبه و پاک کشور حمایت کنیم؛ چرا که این جوانان بیشتر از بودجه‌ها و اعتبارات، ارزش دارند و باید در سرزمین خود بمانند و دلخوری از عملکرد مدیران باعث مهاجرت آن‌ها به خارج از کشور نشود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه همکاری میان دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و تولیدی برقرار شده است، اظهارداشت: باید بر اساس نیاز‌های صنعتی و توانمندی‌های دانشگاه های استان، همکاری‌های لازم برای پاسخگویی به نیاز‌های تحقیقاتی صورت گیرد.
گفتنی است در این مراسم با حضور استاندار فارس، از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز