تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

1.5 میلیون دلار خاویار در فارس تولید شد

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از استحصال بالغ بر 850 کیلوگرم خاویار به ارزش 1.5 میلیون دلار در سال جاری در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۴۰

1.5 میلیون دلار خاویار در فارس تولید شد

علی فلاحی گفت: فارس رتبه اول تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در بین استان غیرساحلی را دارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 150 تن گوشت خاویار در فارس تولید شده است، تصریح کرد: انواع ماهیان خاویاری در این استان عمدتا شامل گونه های فیل ماهی، استرلیاد، سیبری و ازون برون است.
به گفته فلاحی؛ در استان فارس سه مرکز پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه 167.5 تن گوشت و 3.8 تن خاویار فعالیت می کند.


مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور


مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در این استان وجود دارد، بیان کرد: این مزرعه مجهز به دستگاه سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان پرورشی است.


فلاحی؛ از اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید از طریق افزایش سطح ایمنی زیستی نیز سخن گفت و افزود: این اقدامات شامل اجرای برنامه های مدیریت بهداشتی براساس استاندارد HACCP، استفاده از تقویت کننده سیستم ایمنی زیستی در جیره غذایی ماهیان و کاهش استرس در مزرعه به وسیله بهبود اقدامات مدیریتی می باشد.


مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: خاویار استحصال شده و گوشت خاویار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و به روسیه صادر شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز