تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
 استاندار فارس:

برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان ماموریت جدید شهرداران

روستاها مراکز اصلی تولید کشاورزی و دامپروری است لذا با کاهش روستاها، این بخش ها نیز کم رنگ خواهند شد و برمشکلات کشور افزوده می شود.
کد خبر: ۴۶۷۵۳

برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان را ماموریت جدید شهرداران

 استاندار فارس، شهرداران کمک کنند علاوه بر اینکه مردم در روستاها بمانند، مهاجرت کنندگان، خصوصا حاشیه نشینان به روستاها بازگردند.

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه فوق العاده شورای سازمان همیاری شهرداری ها گفت: مهاجرت و تبدیل روستاها به شهر باعث شده اکثریت مردم استان در شهرها زندگی کنند.

استاندار فارس با اشاره به افزایش شهرها و کاهش جمعیت روستاها گفت: افزایش شهرنشینی در مقابل کاهش جمعیت روستاها بیش از این به نفع استان نیست.

وی ادامه داد: شهرنشینی درخیلی از شهرها، خصوصا شیراز، منجر به حاشیه نشینی می شود که معضلات مختلفی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت را در پی دارد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به نوع سبک زندگی روستایی افزود: روستاها مراکز اصلی تولید کشاورزی و دامپروری است لذا با کاهش روستاها، این بخش ها نیز کم رنگ خواهند شد و برمشکلات کشور افزوده می شود.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه، ماموریت شهرداران در تمامی حوزه های مرتبط با مردم است، گفت: ترکیبی از فعالیت های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی از وظایف شهرداران است لذا چند بُعدی بودن شهرداران بسیارمهم است.

ایشان در ادامه برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان را ماموریت جدید شهرداران عنوان کرد و افزود:از شهرداران موفق در حوزه مهاجرت معکوس روستاییان تقدیر خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر گسترش و توسعه فضای سبز شهری گفت: استفاده از تجربه های شهرداران موفق در کنار بهره گیری از فناوری های نوین، ابتکارات و خلاقیت می تواند، راه های میان بُر برای اداره شهر باشد.

وی همچنین با اشاره حجم تولید پساب شهرها، افزود: شهرداری ها با کمک سازمان آب و فاضلاب، شبکه فاضلاب شهری را اجرا کنند تا از پساب ایجاد شده در بخش های صنعت و فضای سبز همان شهر استفاده گردد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : استاندار فارس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز