تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

برگزاری مانور ایمنی، امنیتی و امدادی فرودگاه رشت

تمرین کامل طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه سردار جنگل رشت که از الزامات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری می باشد امروز در سطوح پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۱۰

 

به نقل از ایسنا؛ مدیرکل فرودگاه گیلان از اجرای تمرین کامل طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه سردار جنگل رشت، با طراحی سانحه فرضی هواپیمای باری به منظور ارزیابی و پایش سطوح فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات خبر داد.

سید محسن میرحسینی، از اجرای تمرین کامل طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه سردار جنگل رشت، با طراحی سانحه فرضی هواپیمای باری به منظور ارزیابی و پایش سطوح فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: تمرین کامل طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه سردار جنگل رشت که از الزامات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری می باشد امروز در سطوح پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

وی افزود: طرح اضطراری دو سالانه از الزامات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری بوده و با سانحه فرضی هواپیمای باری با ۱۰ سرنشین و سوخت کامل هنگام خروج از فرودگاه در انتهای باند ۲۷، به منظور ارزیابی آمادگی و هماهنگی ارگان های امدادی و امنیتی داخلی و ذی مدخل فرودگاه در سطح استان در زمان بروز حوادث و سوانح برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان تصریح کرد: در این مانور عوامل ایمنی، امنیتی و امدادی حضور داشتند که هر کدام به تناسب ماموریت ابلاغ شده، نسبت به اجرای مانور مشارکت کردند و ناظرانی که از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به فرودگاه سردار جنگل رشت اعزام شده بودند، نسبت به سرعت و دقت اجرای مانور ارزیابی خواهند کرد و نقاط ضعف و قوت جهت رفع و تقویت به فرودگاه ابلاغ خواهد شد.

میرحسینی اضافه کرد: به منظور آمادگی نیروهای امدادی، ایمنی و امنیتی در سوانح هوایی، طرح رومیزی شش ماهه، طرح اضطراری محدود سالانه و طرح اضطراری دو سالانه با طراحی سوانح فرضی هوایی در محدوده داخل فرودگاه با محوریت فرودگاه انجام می گردد و چنانچه سوانح هوایی در خارج از فرودگاه باشد، اداره کل مدیریت بحران استانداری فرماندهی را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز