تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

اقتصاد فضایی هند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید

در حال حاضر، هند دارای بیش از ۱۰۰ استارت آپ فناوری فضایی است که در سال ۲۰۲۱ در این بخش سرمایه گذاری به ۶۸ میلیون دلار رسیده است.
کد خبر: ۴۸۹۷۶

اقتصاد فضایی هند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید

به نقل از ایرنا؛ مشارکت بخش خصوصی و همکاری با استارت آپ‌های جهانی، تکنولوژی فضایی هند را گسترش می‌دهد و بر اساس گزارش‌ها، اقتصاد فضایی هند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارشی با عنوان «توسعه اکوسیستم فضایی در هند: تمرکز بر رشد فراگیر»، ارزش دارایی فضایی هند در سال ۲۰۲۰ به ۹.۶ میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲.۸ میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، اقتصاد فضایی هند احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد و بخش خدمات پرتاب ماهواره به دلیل افزایش مشارکت خصوصی، سریع‌ترین رشد را خواهد داشت.

تقاضای فزاینده برای ماهواره های کوچکتر تولید ماهواره را در داخل کشور هند تقویت می کند. در گزارشی که توسط انجمن فضایی هند (ISpA) و ارنست و یانگ منتشر شد، آمده است که این مسئله استارت‌آپ‌های جهانی برای کمک به رشد شرکت‌های فناوری فضایی در هند جذب خواهد کرد.

از نظر دلاری، بخش خدمات و برنامه های کاربردی ماهواره ای با گردش مالی ۴.۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین بخش خواهد بود و پس از آن بخش زمینی با ۴ میلیارد دلار قرار خواهد گرفت.

ساخت ماهواره ۳.۲ میلیارد دلار و خدمات پرتاب یک میلیارد دلار است.

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود تکنولوژی پرتاب فضایی هند به دلیل گام مثبت دولت در جهت گنجاندن نقش آفرینان شرکت های خصوصی در اکوسیستم فضایی هند تقویت شود.

این گزارش اضافه می کند: بخش خدمات راه اندازی در سال ۲۰۲۰ به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است و پیش بینی می شود با نرخ رشد سالانه مرکب ۱۳ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد دلار برسد.
در دسترس بودن وسایل پرتاب ماهواره ای کم هزینه همراه با تولید انبوه منجر به تقاضای مشتریان در سراسر جهان خواهد شد. شرکت های خصوصی هندی به دنبال بهره برداری از صنعت فضایی با استفاده از فناوری های نوآورانه هستند. این برای جذب استارت آپ های جهانی که در بخش فضایی کار می کنند و کمک به رشد شرکت های فناوری فضایی در هند، کلیدی خواهد بود.

چندین شرکت از فناوری‌های پیشرفته برای توسعه راه‌حل‌های پرتاب نوآورانه در هند استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است: بخش راه اندازی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منطقه اصلی تمرکز برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط ‌(SMEs) در هند است تا دستور کار نوآوری را پیش ببرد و از فرصت های جدید استفاده کند.

در حال حاضر، هند دارای بیش از ۱۰۰ استارت آپ فناوری فضایی است که در سال ۲۰۲۱ در این بخش سرمایه گذاری به ۶۸ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز