تهران ۲۴.۹۹° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

صعود برادران فیروزپور و معصومی به نیمه‌نهایی کشتی آزاد امیدهای جهان

در ادامه رقابتهای ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، محمدحسین فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در سنگین وزن با شکست رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند
کد خبر: ۴۹۵۲۶

صعود برادران فیروزپور و معصومی به نیمه‌نهایی کشتی آزاد امیدهای جهان

به نقل از ایسنا؛ ۳ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در ادامه رقابتهای ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، محمدحسین فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در سنگین وزن با شکست رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما آرمین حبیب زاده از دور رقابت ها کنار رفت. سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز پس از شکست مقابل حریف آمریکایی در انتظار صعود این کشتی گیر به فینال است تا کار خود را در گروه بازنده ها ادامه بدهد.

اما در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ عصمت جیتفجی از ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله نیز مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. فیروزپور برای رسیدن به فینال باید از سد تموری برواشویلی از گرجستان بگذرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در دور اول با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم نیز مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه پیش از پایان مبارزه با امتیاز عالی ۱۱ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. فیروزپور در این مرحله نیز مقابل تیویر بول از کانادا در همان تایم نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. فیروزپور برای رسیدن به فینال باید از سد فیض الله آکتورک از ترکیه عبور کند.

همچنین در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی فرزند فردین معصومی سنگین وزن سابق تیم ملی، در دور اول با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. معصومی در این مرحله نیز مقابل میلان کورسوگ از مجارستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان می رود.

پیش از این در وزن ۶۱ کیلوگرم، مهدی حبیب زاده پس از استراحت در دور نخست، مقابل آسیل آیتاکین از قزاقستان با نتیجه سنگین ۸ بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاق در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ارمنستان، حبیب زاده خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز سجاد غلامی در دور نخست در حالیکه ۶ بر صفر از ترنت هیدلای از آمریکا پیش بود در پایان با نتیجه سنگین ۱۵ بر ۶ شکست خورد. غلامی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیب آمریکایی به فینال باشد.کشتی گیر آمریکا تاکنون راهی مرحله نیمه نهایی شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز