تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

برگزاری آلمان و ژاپن نشست امنیتی

این نشست در حاشیه نشست دو روزه وزیران خارجه «گروه۷» که تا روز جمعه در مونستر آلمان ادامه دارد، برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۰۷۱

برگزاری آلمان و ژاپن نشست امنیتی

 به نقل از ایرنا؛ نشست امنیتی آنالنا بائربوک وزیر امورخارجه آلمان و یوشیماسا هایاشی همتای ژاپنی وی به صورت حضوری با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری کیودو ژاپن با انتشار این خبر افزود: وزیران خارجه و دفاع دو کشور ژاپن و آلمان امروز (پنجشنبه) در راستای افزایش و تقویت همکاری در منطقه (اقیانوس) هند و اقیانوسیه، منطقه ای که چین فعالیت های نظامی خود را آن شدت بخشیده، مذاکرات امنیتی برگزار کردند.

بنابراین گزارش، این نشست در شهر « مونستر» (Münster) واقع در شمالغرب آلمان برگزار شد، در این مذاکره و نشست امنیتی «آنالنا بائربوک» (Annalena Baerbock ) وزیر امورخارجه آلمان و «یوشیماسا هایاشی» (Yoshimasa Hayashi) همتای ژاپنی وی به صورت حضوری با یکدیگر دیدار کردند، این در حالی بود که «یاسوکازو هامادا» و «کریستین لامبرشت» (Christine Lambrecht) وزیران دفاع ژاپن و آلمان نیز به صورت آنلاین در این نشست به آنها ملحق شدند.

خبرگزاری کیودو در ادامه نوشت: به گفته یک مقام دولت ژاپن، با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین که در کانون توجه امنیتی بین المللی قرار گرفته و از آنجایی که امنیت اروپا از امنیت آسیا جدا نیست، انتظار می رود طرفین در این نشست، همکاری دفاعی را مورد تایید قرار دهند.

خبرگزاری رسمی ژاپن افزود: نشست ۲+۲ امروز دومین دیدار بین آلمان و ژاپن است که نخستین مذاکرات و نشست در این خصوص در ماه آوریل گذشته و بصورت مجازی برگزار شده بود، دو کشور در سال‌های اخیر در زمینه نگرانی‌های فزاینده نفوذ اقتصادی و نظامی چین در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام، همکاری‌های امنیتی خود را تعمیق بخشیده‌اند.

این گزارش حاکی است، آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی و راستای دستور العمل راهبردی خود در این منطقه از جهان، سه فروند جت جنگنده «یوروفایتر» را برای نخستین بار در ماه سپتامبر به این کشور اعزام کرد، در همین حال آلمان برای نخستین بار طی ۲۰ سال گذشته یک فروند ناوچه خود را در ماه نوامبر سال گذشته به ژاپن فرستاد.

کیودو افزود: این نشست در حاشیه نشست دو روزه وزیران خارجه «گروه۷» که تا روز جمعه در مونستر آلمان ادامه دارد، برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آلمان ژاپن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز