تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

پیش بینی هم حزبی نتانیاهو: روابط با عربستان سال آینده نهایی خواهد شد

عادل الجبیر وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفتبه بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می برد».
کد خبر: ۵۲۹۶۷

پیش بینی هم حزبی نتانیاهو: روابط با عربستان سال آینده نهایی خواهد شد

به نقل از ایرنا؛ یک عضو کنست رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض سال آینده به مرحله نهایی خود خواهد رسید.

 «دنی دنون» عضو کنست و نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت‌وگو با نشریه «تایمز آو اسرائیل» افزود: «بنیامین نتانیاهو پس از نخست‌وزیری، توسعه توافقات با کشورهای عربی را در رأس اولویت‌های خود قرار خواهد داد».

وی تصریح کرد: «از جمله مهمترین کشورهای عربی که اسرائیل به دنبال برقراری روابط با آن است، عربستان بوده و عربستان نیز با دادن پالس مثبت به این روابط، اعلام کرده که آسمان خود را به روی همه هواپیماهای تجاری اسرائیل باز می‌کند».

عضو کنست ادامه داد: «با توجه به رایزنی مقامات اسرائیلی پیش‌بینی می‌شود که شاهد توافق میان دو طرف در سال آینده میلادی باشیم».

دنون که یکی از اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، افزود: «اولین سفر نتانیاهو به ابوظبی خواهد بود و امیدواریم که ریاض مقصد بعدی او باشد».

وی تأکید کرد که «روابط (با عربستان) در سایه وجود دارد و برای علنی کردن آن فقط به زمان نیاز است».

پیش از این، شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که ریاض برای عادی سازی روابط با اسراییل آماده است و تا اعلام عادی سازی کامل روابط با اسرائیل زمان زیادی باقی نمانده است.

پیشتر «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفتبه بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می برد».

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز