تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
استاندار گلستان:

انتشار اخبار در رسانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد هیجان کاذب در جامعه نیازمند مدیریت است

فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه‌ها نباید در انتشار اخبار به این هیجانات دامن بزنند و مطالب اختلاف برانگیز منتشر کنند زیرا هیچ شهر و کشوری با اختلاف به جای نرسیده است.
کد خبر: ۵۳۴۷۴

انتشار اخبار در رسانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد هیجان کاذب در جامعه نیازمند مدیریت است

به نقل از ایرنا؛ استاندار گلستان با تاکید بر تاثیر منفی برخوردهای هیجانی در ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه از مسوولان روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه استان خواست برای جلوگیری از ایجاد هیجان کاذب در جامعه بر نحوه انتشار اخبار مدیریت کنند.

 علی محمد زنگانه روز یکشنبه در همایش «جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه» در جمع روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه گلستان با اشاره به افزایش هیجانات در جامعه ایرانی، اظهارداشت: با ترویج هیجان، کاری درست پیش نمی‌رود و به گفته رهبر معظم انقلاب بازسازی و نوسازی در گام دوم انقلاب باید عقلانی باشد و اگر عده‌ای صبوری نکنند این هیجانات باعث شکاف عمیق و اختلاف در جامعه می‌شود.

وی افزود: فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه‌ها نباید در انتشار اخبار به این هیجانات دامن بزنند و مطالب اختلاف برانگیز منتشر کنند زیرا هیچ شهر و کشوری با اختلاف به جای نرسیده است.

استاندار گلستان گفت: اعتبارات استان در دولت سیزدهم نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده به عنوان نمونه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط برای حل مشکل تنش آبی گلستان هزینه شد اما آن گونه که انتظار می‌رفت این خدمات توسط دستگاه‌ها متولی به اطلاع مردم نرسید.

زنگانه بیان کرد: به نظر برخی‌ها خیلی از صحبت‌های بنده در رابطه با اقدامات دولت برای حل مشکلات استان گلستان در نشست‌ها مختلف تکراری است اما وظیفه می‌دانم برای روشنگری اقشار مختلف و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام جمهوری اسلامی به وظیفه تبیینی‌ام عمل کنم و می‌طلبد سایر دستگاه‌ها هم بیش از این نسبت به روشنگری جامعه از فعالیت‌ها در دست اجرا دولت برای رفع محرومیت‌ها و مشکلات کوشا باشند.

وی افزود: اینکه در شهری مثل گرگان تابستان ۲ سال قبل تا ۱۴ ساعت قطعی آب داشتیم و اعتبارات برای این حوزه ۳۷ برابر شده و پروژه‌های شاخصی در حال اجراست را باید مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب با فعال‌سازی بیشتر روابط عمومی‌ها با پیوست رسانه‌ای اطلاع رسانی کنند و این مساله برای سایر ادارات هم صدق می‌کند.

زنگانه با اشاره به نبود اقدامات موثر در ترسیم چشم اندازی ۲۰ ساله کشور از جمله در بحث ساخت فیلم‌های سینمایی، از روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی خواست چشم اندازی از برنامه‌های چند سال آینده مجموعه‌های خودشان را تهیه با جامعه به اشتراک بگذارند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز