تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

رئیس کمیته امداد: توانمندسازی مددجویان باید به ایجاد درآمد پایدار منجر شود

البته حرکت کمیته امداد در مسیر توانمندسازی به معنی از میان برداشته شدن حمایت نیست و حمایت‌های فکری و پشتیبانی‌ها از مددجویان همچنان ادامه دار خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۴۳۹

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهادباید منجر به درآمد پایدار و با ثبات شود، در غیر این صورت این توانمندی کارساز نخواهد بود.

سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در جشن خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد استان بوشهر با تاکید براینکه این نهاد حمایتی به کارگاهی عملیاتی برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است افزود: براین اساس گذر از رویکرد حمایتی و حرکت در مسیر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان امروز از تکالیف و رویکردهای این نهاد حمایتی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: البته حرکت کمیته امداد در مسیر توانمندسازی به معنی از میان برداشته شدن حمایت نیست و حمایت‌های فکری و پشتیبانی‌ها از مددجویان همچنان ادامه دار خواهد بود.

بختیاری بااشاره به بیش از ۴۰ سال خدمت کمیته امداد به نیازمندان و محرومان جامعه اظهار کرد: مهمترین رویکرد امروز اشتغال، مسکن و ترویج فرهنگ خودباوری و خوداتکایی است که تلاش شده بخوبی به آنها پرداخته شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان در گرو زدودن فرهنگ بیکاری و تنبلی است.

رئیس کمیته امداد نبود بازار و محلی ثابت برای عرضه محصولات مددجویان در کنار زنجیره تولید را به عنوان یک حلقه مفقوده و از جمله مشکلات مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: نبود زمینه مناسب برای عرضه محصولات تولید کنندگان و فروش نرفتن این محصولات نه تنها مشکلی از تولید کنندگان خُرد حل نمی‌کند بلکه به دلیل فروش نرفتن محصولات تولیدی این مددجویان به افرادی بدهکار تبدیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر همیشه در همه بخش‌ها از جمله استان‌های پیشرو کشور بوده و انتظار می‌رود مسئولان استان نیز با ارائه راهکاری موثر مشکل بازار و محل ثابتی برای عرضه محصولات مددجویان کمیته امداد فراهم و به این صورت مشکل عرضه و بازار این قشر را برای همیشه برطرف کنند.

بختیاری گفت: استان بوشهر با پرداخت ۸۶ درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد از میانگین ۷۴ درصدی کشور جلوتر است.

در این آئین از کارآفرینان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مددجویانی که به خودکفایی رسیده و بانک‌های عامل که در زمینه پرداخت تسهیلات همراهی کرده اند، تقدیر شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز