تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

وزیر کشور: ۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی به چهارمحال و بختیاری اعزام شد

کمک‌رسانی به اهالی چهارمحال و بختیاری از همان ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۹

وزیر کشور: ۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی به چهارمحال و بختیاری اعزام شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر کشور که به منظور بررسی نحوه خدمات‌رسانی به مناطق برف‌گیر استان سفر کرده بود، گفت: ۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ اعزام شده است.

 احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان کوهرنگ در جمع خبرنگاران تاکید کرد: حجم برف سنگین کنونی بسیار سنگین و در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ارتفاع برف در برخی نقاط شهرستان کوهرنگ بالا دانست و افزود: کمک‌رسانی به اهالی چهارمحال و بختیاری از همان ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر آغاز شد.

وحیدی تصریح کرد: امکان بازگشایی جاده روستاهای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ از سمت چهارمحال و بختیاری ممکن نبود که این عملیات از طرف اندیکا خوزستان آغاز شده است.

وی یادآور شد: تاکنون جاده ۵۰ روستای شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده و محورهای ارتباطی ۳۰ تا ۴۰ روستای دیگر هم به‌زودی انجام می‌شود.

وزیر کشور اظهار داشت: بازگشایی جاده‌های برخی روستاهای شهرستان کوهرنگ از طرف لرستان هم در حال انجام است.

وی گفت: هم‌اکنون راه‌های اصلی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ باز شده است و جمعیت هلال‌احمر هم برای کمک‌رسانی به ساکنان روستاهای این شهرستان وارد عمل می‌شود.

وحیدی تاکید کرد: تعدادی ماشین‌آلات برف‌روبی دیگر هم از استان‌های دیگر کشور در حال اعزام به چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ است.

وی افزود: اولویت بازگشایی جاده‌های چهارمحال و بختیاری با راه‌های روستایی استان به‌ویژه شهرستان کوهرنگ است.

وحیدی تصریح کرد: حجم بالای بارش‌ها و انباشت برف سنگین یکی از خوشحالی‌های مردم چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.

قرار بود احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری حضور یابد اما هواپیمای حامل وی به‌علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد فرود آید.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت.

به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده بود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز