تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

گفت وگوی وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و اوکراین

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین بر حمایت مستمر تل آویو از اوکراین تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۹۷۳

گفت وگوی وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و اوکراین

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به اوکراین با وزیر خارجه این کشور درباره همکاری‌های دوجانبه دیدار و گفت وگو کرده است.

 «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین بر حمایت مستمر تل آویو از اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که به وزیر خارجه اوکراین اطلاع داده است که این رژیم از طرح صلح اوکراین در هفته آینده در سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ما تجربیات خود را از طریق MASHAV (آژانس همکاری بین‌المللی اسرائیل) به اشتراک گذاشتیم که به هزاران متخصص اوکراینی در زمینه‌های مدیریت اورژانس و همچنین رسیدگی به مراقبت‌های اجتماعی و پس از سانحه آموزش می‌دهد.

کوهن تاکید کردکه رژیم صهیونیستی متعهد به ادامه حمایت از اوکراین در ماه‌ها و سال‌های آینده است و تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت: به اوکراین کمک خواهیم کرد تا یک سیستم هشدار زود هنگام هوشمند ایجاد کند.

وی همچنین اظهارات خصمانه‌ای علیه ایران ایراد کرد و مدعی شد که اقدامات ایران تهدیدی برای اوکراین و اروپا است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پایان گفت: ما در کنار دوستان اوکراینی خود خواهیم بود و در همه سطوح و در هر سطح بین‌المللی با هم همکاری خواهیم کرد تا امنیت منطقه و ما تضمین شود.

کوهن صبح روز پنجشنبه برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمیتری کولبا همتای اوکراینی خود وارد بوچا از مناطق نزدیک کی‌یف شد.

کوهن عالی ترین مقام رسمی (رژیم) اسرائیل است که از زمان آغاز جنگ اوکراین از این کشور دیدار می‌کند.

وی پس از دیدار یک روزه از ترکیه چهارشنبه شب وارد لهستان شد، سپس به همراه هیات همراهش از شهر مرزی پرزیمیسل به کی‌یف رفت. به دلایل امنیتی سفر وی پنهانی و بدون اعلام رسانه‌ای شدن تا زمان رسیدن به بوچا انجام شد.

قرار است کوهن در مراسمی رسمی برای بازگشایی دائم سفارت (رژیم) اسرائیل در کی‌یف شرکت و با جامعه یهودیان کی‌یف دیدار کند. سپس جمعه صبح به اسرائیل بازگردد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز