تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

تولیت آستان قدس: دروغ‌های دشمن را باید با جهاد تبیین برای مردم آشکار کرد

در هیچ کجای دنیا فضای مجازی یله و رها نیست. این در حالی است که پیش از اجرای هر طرحی باید با بیان شایسته و تبیین مناسب مسائل را برای مردم روشن کرد.
کد خبر: ۵۸۰۱۱

تولیت آستان قدس: دروغ‌های دشمن را باید با جهاد تبیین برای مردم آشکار کرد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن تلاش می‌کند حتی اجرای طرح‌های پرخیر و مبارک را به امری سخیف در نگاه جامعه مبدل سازد، باید با روشنگری و جهاد تبیین در برابر حجم گسترده دروغ‌ پراکنی‌های رسانه‌های زنجیره‌ای استکبار ایستاد.

 حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از اجرای هر طرحی باید آن را برای جامعه تببین و روشنگری کرد.

وی در ادامه نسبت به اهمیت نظارت بر فضای مجازی بیان کرد: در هیچ کجای دنیا فضای مجازی یله و رها نیست. این در حالی است که پیش از اجرای هر طرحی باید با بیان شایسته و تبیین مناسب مسائل را برای مردم روشن کرد.

حجت الاسلام مروی تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی هستیم و نقش اندیشمندان و رسانه‌ها در این میان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقوله فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمن از دغدغه‌های دیرینه مقام معظم رهبری است که نسبت به آن همواره هشدار داده‌اند و تعبیر شبیخون فرهنگی را برای گوشزد کردن این توطئه‌ خطرناک دشمن بکار بردند؛ اما متأسفانه مسوولان در این مقوله عموما به انجام امور سطحی بسنده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای انجام کاری مستمر، سخت کوشانه و پیگیرانه است و این جهاد شامل عرصه فرهنگی نیز می‌شود؛ انقلاب اسلامی قبل از هر چیز یک انقلاب فرهنگی است که معمار و بنیانگذار آن یک مرجع تقلید بوده و مراجع، روحانیت و حوزه‌های علمیه پیشتازان این انقلاب بوده‌اند، چنین انقلابی باید صبغه‌ای فرهنگی و تربیتی داشته باشد و هر امر دیگری باید در سایه این امور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارکردهای تربیتی زیارت اشاره و ابراز کرد: زیارت نقش قابل توجه و تأثیرگذاری در تعمیق عبودیت، پرورش بعد معنوی و تقویت ارتباط با خداوند برای زائران دارد، لذا توسعه و تسهیل آن در فرهنگ جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم تأثیرگذار است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مضجع شریف رضوی نعمتی بزرگ است که باید قدردان آن بود و برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن کوشید، خاطر نشان کرد: توسعه اقامتگاه‌های بین راهی، فراهم آوردن اسکان ارزان قیمت، تأمین پارکینگ زائران در حریم حرم و تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم‌های مطهر از جمله مشکلاتی است که با آنها روبه رو هستیم و رفع آنها نیازمند ورود جدی مجلس است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز