تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران:

پرونده بیمارستانی به صورت الکترونیک اخذ می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: به دنبال افزایش کیفی خدمات رسانی و همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی و مراجعان به مراکز پزشکی قانونی و افزایش رضایتمندی مردم پرونده بیمارستانی و سوابق بالینی در سالجاری به صورت الکترونیک اخذ شده است.
کد خبر: ۵۸۱۸۷

پرونده بیمارستانی به صورت الکترونیک اخذ می‌شود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,مهدی فروزش افزود: پیش از این مردم برای ارجاع پرونده بیمارستانی و سوابق بالینی مورد نیاز به پزشکی قانونی و با نامه پزشکی قانونی به بیمارستان ها مراجعه می کردند و پرونده فیزیکی دریافت می شد اما در سالجاری با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اخذ این پرونده ها به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در ۱۹ بیمارستان شهر تهران مدارک و پرونده های پزشکی به صورت الکترونیک اخذ می شود و مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد و این ۱۹ بیمارستان شامل دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان میلاد است و در فاز دوم نیز قرار است که پرونده الکترونیک از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی اخذ شود که می تواند نقش مهمی در تسریع به رسیدگی به پرونده مراجعان به پزشکی قانونی را داشته باشد.

برقراری ارتباط الکترونیک در کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی با دیگر استان ها

فروزش درمورد دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری توسط پزشکی قانونی استان تهران گفت: برقراری ارتباط الکترونیک در کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی با دیگر استان ها نیز بسیار مهم است زیرا صاحبان پرونده هایی که در استان های دیگر درگیر بودند، با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه به آن استان ها نیست و به صورت الکترونیک در کمیسیون های پزشکی، پزشکی قانونی این پرونده ها بررسی می شود.

وی در ادامه اقدامات انجام شده پزشکی قانونی استان تهران در جهت خدمات رسانی مطلوبتر به هموطنان و شهروندان تهرانی افزود: در حوزه متوفیات در حوادث و بحران ها هدف کسب رضایتمندی مراجعان است، چراکه دراین گونه زمان ها مراجعان ناراحت و زیان دیده هستند به همین جهت نسبت به احداث سالن انتظار و استقرار و پذیرش مراجعان و بستگان متوفیان با ظرفیت ۳۰۰ نفر در محل کهریزک اقدام شده است که عملیات ساخت این سالن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از دو سال پیش هم شروع به ساخت آن شده است.

فروزش گفت : امیدواریم با تامین اعتبار لازم و باقی مانده بتوانیم این سالن را که اعتبار آن از محل اعتبارات شهرستان ری است و تجهیزات آن توسط اداراه کل پزشکی قانونی استان تهران تامین می شود، تا سه ماه آینده به بهره برداری برسانیم و مراجعان و بستگان متوفیان در آسایش باشند.

ایجاد سردخانه نگهداری اجساد با ظرفیت ۴۰۰ جسد

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه معرفی خدمات در دست اقدام سالجاری پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد:در راستای پیش بینی خدمات مطلوب در زمان بحران قرار است که یک سردخانه نگهداری جسد با ظرفیت ۴۰۰ جسد به طور همزمان در مجموعه پزشکی قانونی در کهریزک ایجاد شود و در حال حاضر نیز احداث این سردخانه ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم درصورت استمرار تامین منابع مالی ظرف یک سال آینده شاهد بهره برداری از این سردخانه که در مجاورت سالن بحران قرار دارد باشیم.

وی در خصوص تامین تجهیزت مورد نیاز این سردخانه نیز تاکید کرد: تامین تجهیزات این سردخانه هزینه بر است و امیدواریم که با مساعدت مسئولان استانی و ملی تامین شود و این سردخانه به بهره برداری برسد و تامین اعتبار هم از محل اعتبارات بحران ۶ میلیارد تومان درنظرگرفته شده است که در مرحله ابلاغ اعتبار است و در زمینه تامین تجهیزات هم اولویت اول تامین آنها از طریق تولیدات داخلی است.

فروزش در پاسخ به این سوال که سردخانه کنونی نگهداری اجساد در موقعیت هایی بحرانی مانند زلزله درتهران چقدر می تواند جوابگو باشد، گفت : اگر بحرانی مانند زلزله درتهران اتفاق بیفتد، پیش بینی می شود که سردخانه کنونی کفاف ۵ درصد را هم نمی دهد.

وی تاکید کرد: البته ساخت سردخانه با ظرفیت ۴۰۰ جسد برای موقعیت های بحرانی مانند سیل که سال گذشته در امامزاده داود به وقوع پیوست و یا سقوط هواپیما، یا حوادثی مانند حادثه قطار و منا است و حوادثی مانند زلزله های وسیع در نقاط خیلی پر جمعیت، شرایط و ضوابط خاص به خود را دارد که مختص به زمان بحرانی است که هر چقدر هم امکانات باشد باز هم پاسخگو نخواهد بود.

در حال حاضر امکان نگهداری ۴۰تا ۵۰ جسد را در بیش از ۲۴ ساعت در سردخانه داریم

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به این سوال که درحال حاضر با توجه به جمعیت میلیونی تهران سردخانه موجود ظرفیت نگهداری چند جسد به طور همزمان برای بیش از ۲۴ساعت را دارد، گفت : در حاضر امکان نگهداری ۴۰ تا ۵۰ جسد را داریم که به طور همزمان می توان خدمات داد که این هم پاسخگوی نیاز روزانه ماست.

ارجاع ۸۰ هزار ۵۹۷ پرونده به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت :طی ۹ماهه امسال ۸۰ هزار ۵۹۷ پرونده به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع داده شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (۱۴۰۰) با ۷۴ هزار و ۲۷۴ پرونده ۸.۵ درصد رشد داشته است.

فروزش در پاسخ به اینکه چرا مراجعان نزاع در ۹ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: البته درزمینه مسایل اجتماعی من کارشناس نیستم و این گونه موارد نیاز به تحقیقات کارشناسان امور اجتماعی دارد که عوامل متعدد درآن تاثیر گذار هستند و فقط یک دلیل خاص نمی تواند درآن تاثیرگذار باشد و بروز این گونه موارد، به مسایل اجتماعی و قضایی بر می گردد.

وی در مورد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن و فوت های ناشی ازآن نیز گفت : در ۹ ماهه امسال در استان تهران ۵۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسیدکربن فوت کردند و به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع داده شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۸۹ فوتی ۴۱.۶درصد این نوع فوتی ها کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص آمار مصدومان حوادث رانندگی در ۹ماهه گذشته نیز افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۵۵۹ نفر به دلیل آسیب های ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته با ۲۷ هزار و ۵۳۲ نفر مراجعه کننده ۱۸.۳درصد رشد داشته است.

فروزش در مورد فوتی های حوداث رانندگی نیز گفت: در ۹ماهه امسال هزار و ۱۱۲ نفر به دلیل حوادث رانندگی فوت کردند و به پزشکی قانونی ارجاع داده شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۹۱۱ فوتی ۲۲.۱ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: همچنین در ۹ماهه امسال ۲هزار و ۳۱۵ نفر به دلیل صدمات ناشی از حوادث کار در استان تهران فوت کردند و به پزشکی قانونی ارجاع داده شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۲ هزار و ۶۲۹ مورد فوتی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز