تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

بایدن: یک سال پیش جهان آماده سقوط اوکراین بود

برخلاف انچه پوتین امروز گفت غرب در حال توطئه برای حمله به روسیه نیست. میلیون ها شهروند روسیه که فقط می خواهند با همسایگان خود در صلح زندگی کنند، دشمن نیستند.
کد خبر: ۵۸۳۵۸

بایدن: یک سال پیش جهان آماده سقوط اوکراین بود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در سالگرد یکسالگی جنگ اوکراین به لهستان سفر کرده است، گفت: یک سال پیش، جهان آماده سقوط کی یف بود. امروز می توانم گزارش بدهم که کی یف همچنان قدرتمند پابرجا و مقرور و مهمتر از همه آزاد ایستاده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در ورشوی لهستان افزود:زمانی که پوتین تانک‌ها ی خود را به اوکراین فرستاد می پنداشت پیروز می شود. اما اشتباه کرد. مردم اوکراین بسیار شجاع هستند. اتحاد ما بسیار قوی است، دموکراسی بسیار قوی است.

بایدن افزود: برخلاف انچه پوتین امروز گفت غرب در حال توطئه برای حمله به روسیه نیست. میلیون ها شهروند روسیه که فقط می خواهند با همسایگان خود در صلح زندگی کنند، دشمن نیستند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: بی رحمی هرگز اراده آزادگان را شکست نخواهد داد و اوکراین هرگز یک پیروزی برای روسیه نخواهد بود. دموکراسی‌های جهان قوی‌تر شده‌اند نه ضعیف‌تر، خودکامه‌ها ضعیف‌تر شده‌اند نه قوی‌تر. حمله به یک کشور (عضو ناتو)، حمله به همه است. این یک سوگند مقدس است

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز