تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

بیش از ۲ هزار دانش‌ آموز قشمی در طرح همتا هلال‌ احمر آموزش دیدند

رییس جمعیت هلال احمر قشم از ارایه آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه به ۲ هزار و ۲۴۰ دانش آموز ۲۰ مدرسه مقطع ابتدایی این جزیره در اجرا و برگزاری گام نخست طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش آموز) خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۱۵

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا,احمدنور سرودیاظهار داشت: یکی از مهم ترین وظایف جمعیت هلال احمر، آموزش همگانی و اجتماع محور است که در همین راستا حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب و ارتقا سطح آمادگی آنان در برابر مخاطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیش از ۲ هزار دانش‌ آموز قشمی در طرح همتا هلال‌ احمر آموزش دیدند

وی ادامه داد: از همین رو، علاوه بر برنامه ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) که یکی از برنامه های اثر گذار جمعیت هلال احمر محسوب می شود، توجه به اصول آموزش همگانی برای جریان سازی و نیل به جامعه ای تاب آور در مواجهه با مخاطرات و همچنین حرکت به سوی فعالیت های مبتنی بر نیاز محلی در جزیره قشم نگین خلیج فارس ضروری به نظر می رسید.

بیش از ۲ هزار دانش‌ آموز قشمی در طرح همتا هلال‌ احمر آموزش دیدند

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: از این رو با توجه به اهمیت طیف گسترده دانش آموزان در مدارس، این جمعیت با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش آموز) را در سطح مدارس و کانون‌ های دانش آموزی هلال احمر این شهرستان مرزی برگزار و اجرا کرد.

سرودی اضافه کرد: شبکه سازی آموزش همگانی دانش آموزان بر اساس الگوی آموزش همتایان، حساس سازی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مخاطرات، ارتقا سطح آمادگی در برابر مخاطرات به ویژه مخاطرات شایع، زمینه سازی عضویت علاقه مندان در جمعیت هلال احمر و ارتقا سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم های مدرسه محور از اهداف برگزاری طرح همتا از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان قشم است.

 

وی گفت: در اجرا و برگزاری این طرح دانش آموزان شرکت کننده با آموزش های ایمنی در برابر زلزله در مدارس، مخاطرات طبیعی و انسان ساخت، مخاطرات شایع منطقه، ایمنی در زمان سیل در مدارس، ایمنی در چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) شامل ایمنی در آتش سوزی و سوختگی و وظایف و ماموریت های جمعیت هلال احمر آشنا شدند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

این جزیره با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز