تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

رایزنی سفیر ایران و وزیر خارجه لیبی درباره ازسرگیری فعالیت سفارت تهران در طرابلس

نجلاء المنقوش» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی لیبی و «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران با انجام یک دیدار راه‌های تقویت روابط میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۵۹۹۷۴

رایزنی سفیر ایران و وزیر خارجه لیبی درباره ازسرگیری فعالیت سفارت تهران در طرابلس

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران در لیبی امروز یکشنبه با وزیر خارجه این کشور درباره ازسرگیری فعالیت سفارت کشورمان در طرابلس گفت‌وگو کرده است.

 «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی لیبی و «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران با انجام یک دیدار راه‌های تقویت روابط میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف در این دیدار در خصوص راه‌اندازی کمیته مشترک اقتصادی میان ایران و لیبی و همچنین آغاز مقدمات ازسرگیری فعالیت مستقیم سفارت ایران در طرابلس گفت‌وگو کردند.

شبکه خبری الجزیره در این باره گزارش داد که در دیدار طرف‌های ایرانی و لیبیایی، تحولات منطقه و مسائل بین المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نجلاء المنقوش در این دیدار گفت که لیبی از توافق برای ازسرگیری روابط عربستان و ایران استقبال می‌کند؛ چراکه این اقدام مثبت برای ثبات در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدرضا رئوف شیبانی اوایل بهمن ۱۳۹۹ به عنوان سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در لیبی منصوب شد و استوار نامه خود را تقدیم «فائز السراج» رییس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی کرد.

به دلیل تحولات لیبی، شیبانی به عنوان سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در تونس اقامت دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز