تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

قانونگذار آمریکایی: بازدارندگی ایالات متحده در برابر ایران از بین رفته است

من حمله پهپادی به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه را به شدت محکوم و عمیق‌ترین همدردی خود را با آسیب‌دیدگان ابراز می‌کنم.
کد خبر: ۶۰۸۲۸

قانونگذار آمریکایی: بازدارندگی ایالات متحده در برابر ایران از بین رفته است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در واکنش به حملات دو روز گذشته به مقر غیرقانونی نظامیان این کشور در سوریه که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج نظامی و یک پیمانکار دیگر شد، اذعان کرد بازدارندگی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران از بین رفته است.

تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا، مایکل مک کال در بیانیه‌ای گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون عناصر نیابتی ایران ۷۸ بار به نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه حمله کرده‌اند ولی دولت بایدن طی این مدت فقط سه بار به این حملات به شکل عملی پاسخ داده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در این بیانیه افزود: من حمله پهپادی به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه را به شدت محکوم و عمیق‌ترین همدردی خود را با آسیب‌دیدگان ابراز می‌کنم.

مک کال در ادامه این بیانیه مدعی شد: حتی در شرایطی که ایران تنها چند ماه تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد، بازدارندگی ما در برابر ایران از بین رفته است و ما باید بازدارندگی خود را در مقابل ایران احیا کنیم چرا که در غیر این صورت با عواقب ویرانگر بیشتری روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد روز جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد توسط گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون مدعی شد که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

ساعاتی پس از این اعلام، شبکه المیادین از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر با چند موشک خبر داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز