تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸

روسیه: هیچ‌کس را تهدید اتمی نمی‌کنیم

مسکو هیچ نگرانی از بابت وقوع یک جنگ هسته‌ای ندارد زیرا حداقل این را می‌دانیم که ما درخواست یک جنگ هسته‌ای را نداریم.
کد خبر: ۶۱۲۱۵

روسیه: هیچ‌کس را تهدید اتمی نمی‌کنیم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل عصر دوشنبه گفت: روسیه کسی را با سلاح هسته‌ای تهدید نمی‌کند و ادعاهایی که در این‌باره مطرح می‌شود، بخشی از تبلیغات غرب است.

 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: مسکو هیچ نگرانی از بابت وقوع یک جنگ هسته‌ای ندارد زیرا حداقل این را می‌دانیم که ما درخواست یک جنگ هسته‌ای را نداریم.

وی افزود: از مدت‌ها پیش و به‌طور مداوم تاکید کرده‌ایم که این موضوع در دکترین نظامی ما نیست زیرا دکترین نظامی ما موارد بسیار نادری را برای استفاده از سلاح اتمی پیش‌بینی کرده است و قطعا وضعیت کنونی یکی از آن موارد نادر پیش‌بینی شده نیست.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در حساب خود در تلگرام نوشت: مقامات غربی با اتکا به بدترین روش‌های انتشار اطلاعات نادرست و به صورت هماهنگ، به رسانه‌ها روایتی جعلی درباره تهدیدات هسته‌ای از سوی مسکو ارائه می‌دهند.

زاخارووا افزود: در واقع، روسیه خطرات موجود در این زمینه را درک می‌کند و ما حتی نمی‌توانیم به جنگ هسته‌ای فکر کنیم.

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر در جلسه کمیسیون خلع سلاح گفت که بر خلاف گمانه زنی‌ها، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای فقط در واکنش به استفاده از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی علیه مسکو و متحدانش است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز