تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

وزیر دفاع لبنان: ارتش برای مقابله با هرگونه تجاوزگری آماده است

موریس سلیم این مطلب را در واکنش به حملات موشکی شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بیان داشت.
کد خبر: ۶۱۴۵۵

وزیر دفاع لبنان: ارتش برای مقابله با هرگونه تجاوزگری آماده است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر دفاع در دولت پیشبرد امور لبنان گفت: ارتش برای مقابله با هرگونه تجاوزگری از آمادگی کامل برخوردار است.

«موریس سلیم» امروز (جمعه) در دیدار با «گویدو کروسیتو» همتای ایتالیایی خود که در بیروت انجام شد، درباره تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی و افزایش تنش در جنوب لبنان تاکید کرد که اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی یک تهدید مستقیم برای امنیت و ثبات در جنوب لبنان است.

موریس سلیم این مطلب را در واکنش به حملات موشکی شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بیان داشت.

وی در این دیدار که با حضور «نیکولتا بومباردیری» سفیر ایتالیا در بیروت، برگزار شد، گفت: لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند است و تاکید می‌کند که ارتش به بالاترین سطوح همکاری با یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان) و اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل امنیت و حفظ ثبات و آرامش در جنوب لبنان علاقمند بوده و خواهد بود.

وزیر دفاع لبنان از مشارکت ایتالیایی‌ها در نیروهای یونیفل مستقر در جنوب لبنان و هماهنگی بین آن‌ها و یگان‌های ارتش لبنان مستقر در این منطقه و همچنین بخاطر حمایت مستمر رُم از لبنان به ویژه ارائه کمک‌های بشر دوستانه و نظامی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع ایتالیا نیز در این دیدار آمادگی کامل کشورش را برای همکاری و کمک به ارتش و خدمات امنیتی لبنان اعلام و از تمایل بالای ارتش لبنان برای همکاری با ارتش کشورش قدردانی کرد.

«گویدو کروسیتو» با اشاره به اینکه کشورش مصائب اقتصادی و اجتماعی لبنان که ناشی از بحران آوارگان سوری است را درک می‌کند، اظهار داشت که موضع لبنان در مورد آوارگان را به «جورجییا میلونی» نخست وزیر ایتالیا منتقل خواهد کرد.

وزیر دفاع ایتالیا همچنین با اشاره به موضوع مهاجرت غیرقانونی در سراسر دریای مدیترانه و اهمیت همکاری برای مقابله با آن و خطراتی که برای جوامع مقصد و خود مهاجران دارد، در این باره با همتای لبنانی خود تبادل نظر کرد.

وزیر دفاع لبنان نیز درباره تلاش‌های نیروها و نهادهای لبنانی برای مقابله با این پدیده توضیحاتی ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به موضوع آوارگان سوری در لبنان به تلاش‌های صورت گرفته در این راستا کمک می‌کند ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی با حمایت از موضع لبنان، زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را تسهیل کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز