تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
تحولات میدانی سوریه

ادامه پیشروی در لاذقیه و آزادسازی 250کیلومتر مربع طی 20روز

منابع عربی از موفقیت ارتش سوریه در پاکساز ی 250 کیلومتر مربع در حومه حلب از لوث گروه‌های تروریستی طی 20 روز و عملیات غافلگیرکننده ارتش در حومه لاذقیه خبر دادند.
کد خبر: ۶۱۶۹
اخبار معاصر: شبکه خبری المیادین از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در پاکسازی 250 کیلومتر مربع از حومه حلب از لوث گروه‌های تروریستی تکفیری طی 20 روز اخیر خبر داد.

المیادین گزارش داد ارتش سوریه بر حدود 250 کیلومتر مربع طی 20 روز در حومه حلب مسلط شده است.

بر اساس این گزارش، طی این مدت ده‌ها سرکرده میدانی گروه‌های تروریستی در رویارویی با ارتش سوریه در جبهه حلب به هلاکت رسیدند.

المیادین همچنین از انتظار در جبهه های جنوب با وجود حملات هوایی روسیه به تل الحاره خبر داده است.

پیشروی در لاذقیه و سهل الغاب

روزنامه السفیر هم از پیشروی نیروهای ارتش در حومه لاذقیه و سهل الغاب خبر داد و نوشت ارتش سوریه طرح جداسازی مناطقی را که گروه های مسلح بر آن مسلح هستند، دنبال می‌کند که آخرین نشانه‌های این طرح در حومه شمالی لاذقیه نمایان شد، جایی که ارتش در آخرین عملیات خود، جداسازی کوه الاکراد از کوه الترکمان برای قطع خطوط کمک رسانی متقابل میان دو کوه را با هدف تضعیف تلاش‌های تروریست‌ها و محروم کردن آنها از جمع آوری نیروهایشان در یک جبهه متحد آغاز کرده است.

این رسانه با اشاره به پیشروی ارتش در حومه لاذقیه، از عقب نشینی در حومه شمالی حماه خبر داد و نوشت نکته قابل توجه در نبردهای حومه جنوبی حلب، این است که ارتش سوریه با وجود تمام تلاش‌های جبهه النصره برای تغییر معادلات میدانی از طریق ضد حملات بی نتیجه خود، به پیشروی در این مناطق ادامه می‌دهد.

ارتش سوریه برای دومین بار طی روزهای اخیر، شهرک غمام را که گذرگاه جبل الترکمان به شمار می‌رود و حدود 35 کیلومتر از شهر لاذقیه فاصله دارد، باز پس گرفت و بر خلاف بار اول، توانست مواضع خود را در این شهرک پس از پاکسازی آن از وجود بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها، و اطمینان از خالی بودن آن از وجود تروریست‌ها،  تثبیت کند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین جبل کداش(کوه کداش) به سمت شرق غمام و کوه غمام به سمت جنوب را به کنترل خود در آوردند.

پس از پیشروی ارتش در شمال به سمت الدغمشلیه که تا شامگاه دیشب توانسته است بخش‌هایی از آن را به کنترل خود درآورد، به نظر می‌رسد، هدف بعدی ارتش،‌برج القصب باشد که از اهمیت استراتژیکی برخوردار است، به ویژه با توجه به اینکه در صورت سیطره بر آن، ارتش قادر خواهد بود خطوط ارتباطاتی میان ربیعه دژ تروریست‌ها در جبل الترکمان و سلمی مخفیگاه آنها در جبل الاکراد را قطع کند که معنایش جداسازی دو کوه از یکدیگر خواهد بود.

پیشروی در حومه لاذقیه با پیشروی در سهل الغاب همزمان شده است به طوری که نیروهای ارتش توانستند روستای الصفصافه را به طور کامل آزاد کنند .

موفقیت ارتش سوریه و غافلگیرشدن تحلیلگران و کارشناسان مسائل نظامی

به گزارش تسنیم، السفیر در ادامه گزارش خود افزود باید به این نکته اشاره شود که سیطره ارتش بر تپه الفرک در چند روز گذشته، نقش مهمی در تغییر معادلات در سهل الغاب ایفا کرده است، اما کار هنوز تمام نشده است و ارتش همچنان به سیطره بر جبل کتف الغدر نیاز دارد تا بتواند نیروهای خود را در التله الخامسه در جب الحمر معروف به سنگر خامو تثبیت کرده و سپس به سمت جبل کبانی پیشروی کند که کنترل آن نقش اساسی در پیشروی بعدی به سمت جسرالشغور خواهد داشت.

سیطره ارتش سوریه بر جردالفرک(تپه الفرک)از نظر بسیاری از تحلیلگران، غافلگیرکننده و غیر قابل پیش بینی بود، زیرا در طول سال‌های گذشته، الفرک به سبب وضع پیچیده جغرافیایی آن خارج از محاسبات نظامی بود.

یک منبع میدانی به  السفیر گفته است سیطره بر الفرک، در نتیجه عملیات اطلاعاتی امنیتی پیچیده محقق شد که یک گروه از نیروهای کماندویی و آموزش دیده ویژه توانستند در تاریکی شب به مخفیگاه تروریست‌ها در قله کوه نفوذ کرده و بدون حتی یک گلوله توپ، همه آنها را به هلاکت برسانند که این عملیات بدون کمک برخی دوستان با توجه به تجارب اطلاعاتی و امنیتی فراوان آنها ممکن نبود.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز