تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

رایزنی درباره امنیت منطقه، محور دیدارهای وزیر دفاع ایران در مسکو

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه با هدف شرکت در این نشست وارد مسکو شده بود.
کد خبر: ۶۲۸۹۶

رایزنی درباره امنیت منطقه، محور دیدارهای وزیر دفاع ایران در مسکو

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست چهارجانبه مسکو با همتایان خود از کشورهای روسیه، سوریه و ترکیه به صورت جداگانه نیز درباره تأمین امنیت منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه این اجلاس با ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ، سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه و خلوصی آمار وزیر دفاع جمهوری ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه محور رایزنی امیر سرتیپ آشتیانی با وزیران دفاع روسیه ، سوریه و ترکیه بود.
در این دیدارها همچنین موضوعات مهم همکاری های دوجانبه و ابعاد مختلف تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای بررسی شد.

مذاکرات چهارجانبه وزیران دفاع فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه سه‌شنبه در مسکو برگزار شد و با تاکید بر مبارزه مشترک با تروریسم همراه بود.
در این مذاکرات اقدامات فعلی در زمینه تحکیم امنیت در جمهوری عربی سوریه و عادی سازی روابط جمهوری ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در بیانیه مشترک وزیران دفاع چهار کشور در پایان این مذاکرات آمده است:در این مذاکرات توجه ویژه ای به موضوع مبارزه با تمام اشکال تهدیدات تروریستی، مبارزه با داعش و سایر گروه های افراطی در سرزمین سوریه صورت گرفت.
وزیران دفاع روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در این مذاکرات بر تمایل خود در حفظ تمامیت ارضی سوریه و لزوم فعال سازی تشریک مساعی برای بازگشت هر چه سریعتر آوارگان سوری به کشور خود تأکید کردند.
بر این اساس، وزرای دفاع چهار کشور همچنین به طور خاص، لزوم گفتگوهای سازنده درفرصت موجود و لزوم تداوم آن به نفع صلح و ثبات پایدار در جمهوری عربی سوریه و کل منطقه را حائز اهمیت دانستند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه با هدف شرکت در این نشست وارد مسکو شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز