تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

اولین واکنش وزیر دفاع روسیه به شورش واگنرها

وزیر دفاع روسیه با اشاره به جنگ اوکراین و خسارات این کشور عنوان داشت که نیروهای اوکراینی از تاریخ ۴ ژوئن حدود ۲۵۰۰ تجهیزات نظامی از دست داده‌اند.
کد خبر: ۶۷۳۹۹

به گزارش معاصر؛  شویگو اعلاک کرد که شورش شسکت‌خورده واگنرها تاثیری بر عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نگذاشته و نمی‌گذارد.

راشا تودی گزارش داد، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر شورش خود را با هدف برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه آغاز کرد. شویگو در این خصوص گفت: اهدافی مبنی بر بی‌ثبات‌سازی روسیه، به دلیل وفاداری نیروهای ما با شکست مواجه شد.

او تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی شکست خورد زیرا پرسنل نیروهای مسلح ما وفاداری خود و سوگندی را که یاد کرده بودند و همچنین وظیفه نظامی خودشان را نشان دادند. چنین تحرکاتی تاثیری بر اقدامات نیروهای ما نگذاشته است. نیروها و سربازان ما با شجاعت و فداکارانه به پیروی از وظایف محول شده ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به جنگ اوکراین و خسارات این کشور عنوان داشت که نیروهای اوکراینی از تاریخ ۴ ژوئن حدود ۲۵۰۰ تجهیزات نظامی از دست داده‌اند. سرگئی شویگو در پایان گفت: ۱۵ هواپیما، ۳ هلیکوپتر، ۹۲۰ خودرو زرهی از جمله ۱۶ تانک لئوپارد جزو تجهیزات منهدم شده اوکراینی هستند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز