تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

نشریه «آکادمیا» منتشر شد

هدف از انتشار این نشریه معرفی فضاهای فکری و چالش‌های جدید فراهم کردن زمینه پرسشگری و ایجاد گفت‌وگو در موضوعات، فلسفی، مطالعات بینارشته‌ای فلسفه با علوم دیگر و معرفی تلاش‌های دانشجویان و اساتید در این راستاست.
کد خبر: ۶۳۱۴۸

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، پنجمین شماره فصلنامه «آکادمیا» به صاحب امتیازی انجمن علمی فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.

"معرفت شناسی"، "آزادی"، "وضعیت فلسفه در ایران قرن بیست و یکم"، "مصاحبه با دکتر سید مصطفی شهرآیینی دانشیار و رئیس پژوهشکده فلسفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی"، "نقش خلاقیت ذهن در پیدایش و تکامل فناوری با تاکید بر مبانی فلسفه ملاصدرا"، "بررسی مسئله ارتداد به عنوان تعزیر با رویکردی بر اصل آزادی اندیشه در اسلام"، "انسان خواری و مطلق‌گرایی در اندیشه جان لاک" و "آزادی و دموکراسی در تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیویی" برخی از مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

وحید رستمی _ سردبیر فصلنامه «آکادمیا» در بخشی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: «سرزمین تفکر مأمن پرسشگران و آزاداندیشانی است که در ورای حیات روزمره حقیقت و خرد را می‌جویند و در مسیر وصال حکمت قدم بر می دارند. گروه نشریه علمی تخصصی آکادمیا در تلاش است تا بتواند بستری و مناسب را جهت فعالیت و گفتمان علمی تمام دانشجویان علاقه‌مند به فلسفه و اهالی قلم و اندیشه فراهم کند تا چراغی باشد هر چند کوچک برای آنان که حکمت را می‌طلبند.

هدف از انتشار این نشریه معرفی فضاهای فکری و چالش‌های جدید فراهم کردن زمینه پرسشگری و ایجاد گفت‌وگو در موضوعات، فلسفی، مطالعات بینارشته‌ای فلسفه با علوم دیگر و معرفی تلاش‌های دانشجویان و اساتید در این راستاست. امید است که بتوانیم با همراهی شما در راستای ارتقای تفکر فلسفی قدم برداریم.»

علاقه‌مندان جهت دریافت فایل نشریه می‌توانند به لینک http://sanad.um.ac.ir/academi مراجعه کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نشریه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز