تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق در استان البرز

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری البرز از آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان البرز خبر داد، گفت: آمار طلاق در البرز ۲۱ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۳۸۹۷

آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق در استان البرز



به گزارش معاصر به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، کاظمینی با بیان این مطلب در اولین جلسه کمیته تخصصی کنترل وکاهش طلاق در سال 1402 اظهار داشت: سال گذشته با تلاش های صورت پذیرفته و راه اندازی مراکز جدید ۲۱ درصد کاهش ثبت طلاق در استان داشتیم و بر تعامل دستگاهها در خصوص اجرای برنامه های کنترل و کاهش طلاق تاکید نمود.
در این نشست محورهاي هفتگانه برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اهمیت و ضرورت اجرای طرح بهبود ومراقبت از روابط خانواده در 5 سال اول زندگی مشترک طرح تحکیم بنیان خانواده وکنترل وکاهش طلاق در استان با محوریت بهزیستی استان ارئه شد و مقرر گردید تا کلیه دستگاه ها و ارگان های در جهت پیشبرد بهینه طرح با بهزیستی به عنوان دستگاه اصلی مجری طرح همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.
همچنین موضوع اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه های پیشگیری و کنترل طلاق در زمینه های مشاوره و آموزش بررسی و عملیاتی شدن آن مورد تاکید قرار گرفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت پیگیری و نظارت بر تحقق این موضوع تعیین شد.
در ادامه نشست کاظمینی بر ارتقا کمی و کیفی دوره های آموزش و مشاوره اجباری قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و در این راستا مقرر شد، دانشگاه در این خصوص برنامه ریزی و اقدام نماید.
گفتنی است این نشست با حضور محمدی سیرایی معاونت آسیب های اجتماعی، توکلی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و نمایندگان ارگان ها ودستگاه های معین و همکار طرح کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز