تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
طحان نظیف:

طرح نقل و انتقال سوابق بیمه در مجلس مغایر با قانون شناخته نشد

طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با کسورات بازنشستگی در نهایت با اصلاحات انجام‌شده در مجلس مغایر با قانون شناخته نشد.
کد خبر: ۶۴۱۳۹

به گزارش معاصر به نقل از میزان؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح حمایت از گزارش‌گران فساد در چند حیطه از جمله دایره شمول آن و بازه زمانی حمایت از این مصوبه دارای ابهاماتی بود و به مجلس بازگردانده شد.

 هادی طحان‌نظیف امروز در اولین نشست خبری سال ۱۴۰۲ ضمن اشاره به گزارشات و استعلامات انجام شده گفت: ۸ مصوبه ارسالی شامل طرح و لایحه، ۸ اصلاح اساسنامه و ۸ استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت اداری، در جلسات شورای نگهبان در سال جدید بررسی و اعلام نظر شده است.

طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با کسورات بازنشستگی در نهایت با اصلاحات انجام‌شده در مجلس مغایر با قانون شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح حمایت از گزارش‌گران فساد در چند حیطه از جمله دایره شمول آن و بازه زمانی حمایت از این مصوبه ابهاماتی داشت. موارد و ۳ تذکر به مجلس ارسال شده که بعد از آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که با اصلاحاتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق نیز که با اصلاحاتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحلن نظیف ادامه داد: لایحه سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو نیز مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان‌نظیف در پاسخ به سئوالی درباره بحث واگذاری بی‌ضابطه خودرو به برخی نمایندگان و اینکه این موضوع در بررسی صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر بیان داشت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم، اما اگر خلافی در این خصوص صورت گرفته باشد، در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز