تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های شمالی و غربی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۶۵

 

 

به گزارش معاصر,از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای روز جمعه ۲۶ خرداد پرداخت و گفت: امروز و فردا(شنبه) در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این وضعیت برای شمال اردبیل و آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان و نیز بارش‌ها و جنوب سیستان و بلوچستان تداوم پیدا می کند. همچنین دوشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی اردبیل خراسان شمالی رگبار رخ می‌دهد و سه شنبه در گیلان مازندران خراسان شمالی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این وضعیت دوشنبه برای سواحل دریای خزر ادامه پیدا می‌کند.

به گفته نقشینه در پنج روز آینده در شرق کشور، در منطقه زابل، مناطقی از مرکز و غرب، سواحل جنوب کشور به ویژه استان‌های غرب و جنوب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دریای عمان تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است و تنگه هرمز و خلیج فارس نیز مواج گزارش می‌شود ضمن اینکه امروز دریای خزر نیز همین شرایط را دارد.

نقشینه گفت: برای تهران امروز در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی شده است و احتمال رعد و برق هم برای عصر و امشب وجود دارد.

بیشینه دمای امروز تهران به ۳۵درجه و فردا به ۳۷ درجه می‌رسد، کمینه دما هم به ۲۴ درجه خواهد رسید.

 

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رگبار باران استان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز