تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

راه‌آهن اردبیل - میانه پاییز امسال افتتاح می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: طرح راه‌آهن اردبیل- میانه پس از حدود ٢ دهه از آغاز احداث آن، پاییز امسال و در دور دوم سفر استانی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۷۴۱۷

راه‌آهن اردبیل - میانه پاییز امسال افتتاح می‌شود

 

به گزارش معاصر,نشست پیگیری و بررسی رفع موانع در تکمیل طرح ریلی میانه -اردبیل امروز دوشنبه به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور استاندار اردبیل، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل و نمایندگانی از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان در ساختمان کوثر برگزار شد.

محسن منصوری طرح راه‌آهن اردبیل - میانه را از طرح‌های مهم، محوری و اقتصادی سامانه ریلی کشور عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت این طرح ریلی حدود ۲۰ سال پیش در کشور آغاز شده و مردم اردبیل نسبت به این طرح ملی مطالبه جدی دارند و رئیس‌جمهور هم‌ در سفر استانی به اردبیل ‌و در بازدید از این طرح گفته بود انتظار مردم استان برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این طرح که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود ‌و باید با جدیت تکمیل شود، حال با افتتاح آن، یکی از وعده‌های دولت سیزدهم‌محقق می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: پس از سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل حدود ٢ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل این طرح اختصاص یافت که در نوع خود کم‌نظیر است و در نشست امروز قرار شد مصالح باقیمانده این طرح توسط بنیاد مستضعفان و ریل مورد نیاز هم از سوی ذوب‌آهن تأمین شود.

منصوری تأکید کرد: طی ٢ ماه آینده نیز ٣٠٠ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه به این طرح تخصیص می‌یابد که امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده، پاییز امسال این طرح با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسد و مردم عزیز طعم شیرین این خدمت را حس کنند. راه‌آهن میانه - اردبیل یکی از طرح‌های ریلی در دست اجرای کشور است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز