تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
امیرعبداللهیان:

عضویت ایران در سازمان شانگهای، گامی مهم درتقویت همسایگی است

به عنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می کنیم.
کد خبر: ۶۷۴۶۹

به گزارش معاصر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر، تقویت سیاست همسایگی و نگاه به آسیاست.

 حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: « دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دستاورد جدیدی را برای ملت بزرگ ایران به ثبت رساند. عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر، تقویت سیاست همسایگی و نگاه به آسیاست. به عنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می کنیم. چندجانبه‌گرایی راهبرد اساسی کشورهای پیشرو در توسعه روابط‌خارجی و همکاری‌های بین‌المللی است.تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب اسناد متنوع شانگهای موجب امتنان است.»

در جلسه امروز سران سازمان شانگهای در هند، ایران رسما به عنوان عضو این سازمان اعلام شد.

 نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز (سه‌شنبه) میزبان اجلاس مجازی سازمان همکاری شانگهای (SCO) است، رهبران چین، ایران، روسیه و پاکستان از شرکت کنندگان این اجلاس هستند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند با استقبال از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای گفت: خوشحالم که بگویم ایران به عنوان یک عضو کامل به خانواده سازمان همکاری شانگهای می‌پیوندد. برای رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی و مردم ایران بهترین‌ها را در این زمینه آرزو می‌کنم. همچنین از امضای تفاهم‌نامه استقبال می‌کنم.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نیز در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای که به صورت ویدئو کنفرانس در دهلی‌نو در حال برگزاری است ضمن استقبال و تبریک برای عضویت رسمی ایران در این سازمان گفت: جهان امروز دچار تحول خواهد شد، تحولاتی که با چالش‌های جدیدی همراه خواهد بود؛ وحدت یا تفرقه، همکاری یا منازعه، این‌ها سوالاتی است که در زمانه ما مطرح خواهد شد. آرزوی مردم برای داشتن خوشبختی هدف ماست. صلح و همکاری می‌تواند روند جاری دوران ما باشد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در سخنرانی خود عضویت دائم ایران در این سازمان را تبریک گفت.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان نیز در سخنرانی‌اش در اجلاس شانگهای پیوستن کامل ایران به این سازمان بین‌المللی را تبریک گفت.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار روز