تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
معاون سازمان انرژی اتمی:‌

در سازمان انرژی اتمی، اقدامات قدرت‌آفرین بسیاری انجام شده است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: رونمایی از شبیه‌ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار کار بزرگی است که اتفاق افتاده و این رخداد بزرگ در ارتباط مناسب با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای محقق شده است.
کد خبر: ۶۷۵۶۸

به گزارش معاصر، محمد قنادی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار با توان ۱۰۰ مگاوات حرارتی و ۳۰ مگاوات تولید برق، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، سازمان انرژی اتمی ایران اکنون به یکی از کشورهای قدرتمند دارنده چرخه سوخت هسته‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره مدیریت سازمان و با حضور مهندس اسلامی، قدرت و صلابت به سازمان انرژی اتمی ایران تزریق شده و در این سازمان اقدامات فراوان قدرت‌آفرین انجام شده است.

قنادی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت و کارکنان این سازمان تصریح کرد: با وجود اقدامات ارزشمندی که در سازمان انجام می‌شد اما فاقد یک برنامه منسجم برای سال‌های آتی بودیم که با حضور مهندس اسلامی و با مدیریت ایشان سند جامع راهبردی سازمان در افق ۲۰ ساله تدوین و تصویب شده که بسیار ارزشمند است.
وی بیان کرد: در سال‌های گذشته کمتر کسی در جامعه می‌دانست که رادیودارو چیست و چه‌میزان برق هسته‌ای در کشور تولید می‌شود و همچنین فناوری هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه کشاورزی و سایر صنایع، سازمان از چه جایگاهی برخوردار است. سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با هدف دستیابی به اهداف و برنامه‌های آتی و نیز همکاری و ارتباط با وزارتخانه‌های مرتبط همچون صمت، جهاد کشاورزی و نیرو تدوین و در نهایت  سند جامع سازمان در افق ۱۴۲۰ نهایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این سند تنها به دنبال تولید مقاله و تربیت دانشجو نیست، گفت: رونمایی از شبیه‌ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار،  کار بزرگی است که اتفاق افتاده و این رخداد بزرگ در ارتباط مناسب شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای محقق شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خوشبختانه با دستور رییس سازمان و با ایجاد یک کمیته راهبردی، ارتباط بین شرکت‌های زیرمجموعه سازمان با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تنگاتنگ بوده و هیچ تحقیق و پژوهشی در پژوهشگاه وجود ندارد که در مسیر صنعتی شدن و خدمت به جامعه نباشد.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز