تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
وزیر میراث فرهنگی:

مردم می‌گویند شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است

من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است.
کد خبر: ۶۷۶۸۵



به گزارش معاصر،  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.

عزت الله ضرغامی درباره این‌که باتوجه به شروع فصل تابستان و تراکم سفرهای تابستانی این مسئله مطرح می‌شود که شاید مراکز گردشگری به دلایلی همچون حجاب با مسائلی مانند پلمب و بسته شدن روبه‌رو شوند، راهکار وزارت گردشگری در این خصوص چیست، گفت: اگر واقعیت را بخواهید در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری وجود دارد را مناسب نبودن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی می‌دانم و این از همه چیز مهم‌تر است. چون در دولت این گزارش را داده‌ام، عرض می‌کنم هنگامی که مردم سوار ماشین می‌شوند و در جاده راه می‌افتند و می‌بینند سرویس‌های بهداشتی مناسب برای آن‌ها نیست هرچه ما به این‌ها بگوییم؛ سد افتتاح کردیم، پروژه‌های بزرگ افتتاح کردیم، کارخانه‌های بزرگ افتتاح شده است، مردم می‌گویند بسیار خب اجمالاً همین سرویس‌های بهداشتی را در مسیر درست کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با ایلنا گفت و گو می کرد، یادآور شد: من در صفحات شخصی خودم هم از سرویس‌های بهداشتی مناسبی که وجود دارد رفتم، بازدید کردم و هم از جاهایی که وضعیت‌شان افتضاح بوده است، تصویر گذاشته‌ام.

وی خاطر نشان کرد: این‌ها هیچ‌کدام مستقیماً به وزارت میراث هم مربوط نمی‌شود و من می‌توانه شانه خالی کنم و بگویم دستگاه‌های دیگر باید بیایند و انجام وظیفه کنند اما احساس می‌کنم برای آینده گردشگری نمی‌توان به این‌ها بی‌توجه بود. لذا در جلسات مشترک استاندارها با هیأت دولت به طور جدی روی این مسئله تاکید کردم. آقای مخبر هم با نظر کاملا مثبت دستورات لازم را به سازمان برنامه دادند، خوشبختانه آقای منظور هم هماهنگی بسیار خوبی داشت ما باید بسیج شویم و سرویس‌های بهداشتی فعلی را یک‌مقدار آماده‌سازی کنیم، زیرا آماده نیستند.

ضرغامی تاکید کرد: من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است. اصلاً من در این حوزه تعارف ندارم و ان‌شاءالله سعی می‌کنیم با تلاش وضعیت بهداشتی را قابل قبول کنیم و بعد با طرح جامعی که ما داریم و طرح تیپی که برای سرویس‌های بهداشتی با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها آماده کردیم، بتوانیم طرحی را که داریم در کشور تعمیم دهیم و سرویس‌های جدید را هم ان‌شاءالله ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به حجاب و عفاف هم به نظر من بر اساس قانون باید جلو برود و همه باید به قانون پایبند باشیم. هم ما پایبند هستیم و هم مردم عزیزمان پایبند هستند و من برداشتم این است که بعضی موارد بسیار جزئی و نادر پیدا می‌شود که این‌ها آن روند کلی را از بین می‌برد، یعنی اگر مثلاً ۲ الی ۳ هزار نفر برای یک کنسرتی آمدند و یک یا چند نفر رفتار نامطلوبی را انجام می‌دهند (در واقع من این‌ها را گروه فشار جدید نامگذاری کردم) حداقل باید به آن ۳ هزار نفری که آمده‌اند احترام بگذارند و رعایت کنند. البته ما برنامه‌ریزی خوبی کردیم و محل‌های کنسرت ما از این جهت کنترل می‌شود و مشکل خاصی نیست. ولی من فکر می‌کنم این مسئله نیاز به یک تفاهم ملی دارد همه باید به این نتیجه برسیم حجاب و عفاف دستاورد انقلاب و نظام است. جزو ارزش‌ها و مزیت‌های واقعی است که انقلاب اسلامی به ما عرضه کرده لذا همه ما باید تلاش کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: درک درستی هم از بعضی از رفتارهایی که ناخودآگاه است و لجبازی پشتش نیست اگر صورت بگیرد، به نظر من هم حجاب و عفاف در جامعه رعایت می‌شود هم آن حداقل شرایط امنیت روحی و روانی که باید برای گردشگران وجود داشته باشد، ان‌شاءالله ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه انتشار کتابی از پست‌های اینستاگرامی وی در فضای مجازی با واکنش افکار عمومی مواجه شد، گفت: متاسفانه خبری است که برای ۵ سال پیش است. این یکی از کارهایی است که رسانه‌ها می‌کنند که ایرادی هم نمی‌توان به آن‌ها گرفت؛ خبری که برای ۵ یا ۶ قبل است رویش تحلیل می‌کنند و فکر می‌کنند الان این اتفاق افتاده است.

ضرغامی افزود: در گذشته هنگامی که در فضای اینستاگرام فعال شدم و احساس می‌شد پست‌ها متفاوت هست، جاهای مختلف دنبال این بودند که این‌ها را مکتوب کنند، یکی از موسسات هم این کار را انجام داد، خود من بعداً نپسندیدم و به عنوان یک کار شخصی در واقع پست‌های اینستاگرامی‌ ۵ سال گذشته خود را در قطع جیبی در تعداد محدود که تعدادش از کتاب قبلی خیلی بیشتر است بدون عکس که در واقع بیشتر روی محتوا تاکید دارد، تکثیر کردم.

وی ادامه داد: هرکجا که این مجموعه مکتوب را از من گرفتند چون عنوان‌بندی و فهرست‌بندی خوبی شده بود واقعا یک کتاب مناسب تخصصی در حوزه‌های متخلف است این کار را خود من شخصاً انجام دادم. آن کتاب دیگر مربوط به سال‌های قبل است و آن‌طور که می‌خواستم انجام نشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز