تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
وزیر کشور:

افزایش اعتبار گذرنامه از ۵ به ۱۰ سال فعلا در حد پیشنهاد است

الان این مسئله پیشنهاد است که باید در دولت ابتدا مصوب شود و بعد به مجلس برود.
کد خبر: ۶۷۸۹۵

 

به گزارش معاصر؛  وزیر کشور در خصوص حواشی ایجاد شده در پی بخشنامه معاون سیاسی خود گفت: این مساله جزو موضوعات در دست رسیدگی ما است، امیدواریم با دوستان به یک تفاهم مناسبی برسیم و این کار را مدیریت کنیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات ستاد اربعین برای برگزاری این مراسم با وجود گرمای شدید هوا عنوان کرد: موضوع اربعین به صورت جدی در جلسات متعدد و کمیته‌های ما پیگیری می‌شود، پیش‌بینی‌های مختلفی مثل سایبان‌ها، مه‌پاش‌ها و جت فن‌ها شده است که بتواند هوا را تلطیف کند و اتاق‌های سرد برای کسانی که خدایی نکرده دچار گرمازدگی می‌شوند. همچنین وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگری که در این زمینه مسئول هستند کارها را برنامه‌ریزی کرده‌اند که ان‌شاالله انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا قرار شده گذرنامه‌ها ۱۰ سال شود، گفت: در این مورد قانون وجود دارد و پیشنهاد فعلی باید تبدیل به لایحه شود، بعد برای دولت ارسال می‌کنیم به عنوان اصلاح قانون که از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش پیدا کند. الان این مسئله پیشنهاد است که باید در دولت ابتدا مصوب شود و بعد به مجلس برود.

وحیدی در خصوص حواشی ایجاد شده در پی بخشنامه معاون سیاسی خود گفت: این مساله جزو موضوعات در دست رسیدگی ما است، امیدواریم با دوستان به یک تفاهم مناسبی برسیم و این کار را مدیریت کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه توقف صادرات گاز به عراق، عنوان کرد: توقف صادرات نداشتیم در واقع دولت مطالباتی داشته یعنی شرکت ملی نفت که در راستای مطالباتشان تعاملاتی را داشتند که در راستای حل و فصل آن تصمیماتی را گرفته‌اند که با توجه به آمادگی‌هایی که طرف عراقی اعلام کرده دوستان ما در شرکت ملی نفت تصمیماتشان را مطابق با آن تنظیم خواهند کرد در این مورد بیشتر وزیر نفت باید پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص راه‌اندازی سامانه‌ای برای ساماندهی اتباع، گفت: این کار انجام شده سامانه تهیه شده انشاالله با توجیه همه دستگاه‌های زیربط ارائه شناسه یکتا به همه اتباع دنبال می‌شود، الان در دستور کار است امیدواریم که خیلی طولانی نشود.

وزیر کشور در مورد اقدامات تروریستی سیستان و بلوچستان یادآور شد: این اقدامات تروریستی در این منطقه سابقه دارد و از قبل هم موارد متعددی بوده که نشان می‌دهد جریانات تروریستی باید کاملاً محکوم شوند. به طور جدی از دولت پاکستان و طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که اسامی این گروه‌ها را در لیست تروریست‌ها بگنجانند .در دنیا هم با این‌ها به عنوان گروه‌های تروریستی برخورد شود و معیارهای دوگانه نباشد.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز