تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

افزایش بازی‌های دوستانه با تیم‌های سعودی؛ رونالدو به ایران می‌آید؟

تقابل تیم‌های ایرانی و عربستان قطعی است و می‌توان انتظار داشت تا ستاره‌های بزرگی نظیر رونالدو ، بروزوویچ، بنزما، کانته، ساویچ، کولیبالی و... راهی ایران شوند.
کد خبر: ۶۸۲۸۹


به گزارش معاصر به نقل از  "ورزش سه"، برگزاری دیدارهای تدارکاتی متعدد با تیم‌هایی از عربستان، می‌تواند پالس مثبتی برای حضور نمایندگان این کشور در ایران باشد.پالس مثبت از عربستان: رونالدو به ایران می‌آید!

 چند سالی است که دیدارهای میان نمایندگان ایران و عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به دلیل مسائل سیاسی، در کشورهای بی‌طرف برگزار می‌شود. این قانون در سال 2016 و توسط AFC تصویب گردید و تا به امروز نیز اجرا شده است.

اما در ماه‌های گذشته و با توجه به ملاقات میان مقام‌های عالی رتبه و سیاسی دو کشور و همچنین باز شدن سفارت‌های ایران و عربستان در کشور مقابل که در آینده صورت می‌گیرد، بحث و گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال لغو قانون بازی در کشور ثالث مطرح شده و حتی دیدار چند هفته پیش تاج با یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نیز این موضوع را بر سر زبان‌ها انداخت.

حالا نکته جالب اینجاست که تیم‌های ایرانی در مسابقات پیش فصل خود و اردوی تدارکاتی که در خارج از کشور برگزار کرده‌اند، به مصاف تیم‌های عربستانی رفته و یا قرار است بروند. اتفاقی که حتی برای تیم امید رخ داد و آنها برابر یک تیم سعودی به میدان رفتند.

روز جمعه بود که تیم‌های امید و سپاهان در اردوی ترکیه به مصاف باشگاه‌های عربستانی رفتند. شاگردان عنایتی در دیدار برابر الرائد، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ عربستان به زمین رفته و 2 بر صفر به پیروزی رسیدند. سپاهان نیز مقابل ابهاء قرار گرفت و این دیدار با تساوی یک – یک به پایان رسید. این تیم نیز در بالاترین سطح از فوتبال عربستان قرار دارد.

حالا نیز قرار است نساجی در اردوی ترکیه با یک تیم سعودی دیدار کند. طبق برنامه اعلام شده، شاگردان رحمتی با الخلیج روبرو می‌شوند. این تیم نیز در لیگ حرفه‌ای عربستان حضور دارد و گفته می‌شود قائمشهری‌ها قرار است در بازی‌های بعدی نیز با تیم‌های سعودی دیدار کنند.

این اتفاقات در شرایطی رخ داده که تاکنون سابقه نداشته تیم‌های ایرانی در دیدارهای دوستانه و غیررسمی، با باشگاه‌هایی از لیگ عربستان روبرو شوند. ضمن اینکه در هفته‌های گذشته، الهلال به دنبال جذب مهدی طارمی بود تا این بازیکن به عنوان اولین ایرانی حاضر در لیگ عربستان به میدان برود ولی پیشنهاد پرافتخارترین تیم آسیا توسط مهاجم بوشهری رد شد.

کنار هم گذاشتن این اتفاقات در هفته‌های اخیر بخصوص پس از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان، می‌تواند شایعات کنار گذاشته شدن قانون بازی نمایندگان دو کشور در زمین بی‌طرف را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

در حال حاضر، پرسپولیس، سپاهان و نساجی تیم‌های ایرانی حاضر در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند و تراکتور نیز در صورت پیروزی در بازی پلی آف، راهی مرحله گروهی می‌شود. در نتیجه تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی قطعی است و می‌توان انتظار داشت تا ستاره‌های بزرگی نظیر رونالدو، بروزوویچ، بنزما، کانته، ساویچ، کولیبالی و... راهی ایران شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز