تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
تاج:

اعتراض به داور ۶۰ یا ۷۰ هزار دلار جریمه دارد

ارکان قضایی تیم چیده تا همه بازی‌ها را ببینند و اگر خلافی مشاهده کردند، حکم بدهند. در ابتدا هم نیازی به گزارش نوشتن داور و سازمان لیگ نیست.
کد خبر: ۶۸۳۲۰


به گزارش معاصر، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مدیران روابط عمومی و مدیران رسانه می‌توانند در برگزاری مطلوب‌تر مسابقات لیگ برتر به ما کمک کنند.

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی و مدیران رسانه هیات‌های فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتر اظهار کرد: اهمیت این جلسه خیلی زیاد است. در فیفا و AFC قوانینی برای مدیران رسانه وجود دارد. در مورد اعتراض به داوران همان روز یا حداکثر فردا با معترض برخورد قانونی انجام می‌شود. در AFC یک اعتراض به داور باعث جریمه ۶۰ یا ۷۰ هزار دلاری می‌شود. از داوران حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با داوران هم سخت گیری لازم انجام می شود و بهترین‌ها قضاوت خواهند کرد. شما به عنوان مدیر رسانه باید به سرمربی‌تان بگویید که در صورت اعتراض به داور محروم خواهند شد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: ارکان قضایی تیم چیده تا همه بازی‌ها را ببینند و اگر خلافی مشاهده کردند، حکم بدهند. در ابتدا هم نیازی به گزارش نوشتن داور و سازمان لیگ نیست.

تاج اضافه کرد: گاهی مواقع رسانه‌ها سوال‌های نامربوطی از سرمربیان می‌پرسند. نمی‌توان دهان رسانه ها را بست اما مدیران رسانه می‌توانند تذکر بدهند که سرمربی باید در مورد بازی صحبت کند. این چیزها در دنیای فوتبال بدیهی است. یا خود سرمربی سراغ مسائل غیر فنی می‌رود یا از او سوال می‌کنند که به سمت حاشیه خواهد رفت‌.

تاج عنوان کرد: باید به ما در جهت بهبود وضعیت موجود کمک کنید. امسال باید نظم را حاکم کنیم. باید به صورت جدی با بی‌انضباطی برخورد کنیم و هرچه کمک کنید، موفق تر خواهیم شد زیرا مسئول اصلی شما هستید. شان روابط عمومی و مدیر رسانه این است که خودش بداند وظیفه‌اش چیست.

وی تصریح کرد: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را داریم که اتفاق خوبی است برای ورزش کشور، باید این تکلیف به بهترین شکل انجام شود. اگر مولفه اول خوب اتفاق نیفتد، تاثیر منفی در جو ورزشگاه می‌گذارد. یک مورد بحث داوری است. داوران باید حتی المقدور خوب سوت بزنند اما وقتی این کار انجام نشود، هیچکس حق ندارد به داور در وسط زمین اعتراض کند. باید اعتراض خود را قانونی بنویسید و اگر کمیته داوران به تشخیص برسد، داوری که مرتکب اشتباه شده مثلا ۳ یا ۵ جلسه محروم می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در جام جهانی یک داور معروف اشتباه کرد و با وجود رایزنی‌های ما، محروم شد. اگر داور اشتباه تاثیرگذار کند، داوران حق مصاحبه ندارند و البته نباید به آنها هم اعتراض شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ناظران هم باید علاقه‌مند باشند و وقت بگذارند. از شما انتظار داریم سرمربی فقط باید درمورد موضوع فوتبال حرف بزند. اگر حرف‌های دیگری هم دارد، جایش پس از بازی نیست. اینکه پس از هر بازی بلافاصله یک کنفرانس خبری برگزار شود در شرایطی که سرمربی از لحاظ روحی اعصابش خراب است یا بازیکنش گلی را خراب کرده است درست نیست و باید یک فاصله زمانی بگذاریم تا پس از رسیدن به آرامش حرف بزند.

تاج ادامه داد: باید به مجموعه‌های بالای دستی خودمان پیشنهاد بدهیم. باید جو ورزشگاه را به شکلی کنترل کنیم که راحت ورود بانوان را انجام بدهیم. اگر ۵۰۰۰ نفر شروع به فحاشی کنند، چه کسی حاضر است خواهر و مادر خودش به ورزشگاه در چنین جوی بیاید؟ در این حالت به ما می‌گویند بانوان حق ورود به ورزشگاه ندارند.
وی تصریح کرد: در فکر کردن انحصار وجود ندارد و باید فکر کنیم این اتفاق خوب انجام شود تا با کنترل جو ورزشگاه یک بازی با حضور بانوان را داشته باشیم و در ادامه این موضوع را ادامه بدهیم.

درخواست خود من این است مصاحبه قبل از بازی و پس از بازی سرمربیان و همچنین نیمکتی که روی آن می‌نشینید درمورد داوری شرایط خوبی داشته باشد. با یک تصمیم داور نباید یک نفر بالا بپرد و پشتک و وارو بزند. اگر تماشاگر ببیند سرمربی‌اش چنین شرایطی دارد، او هم تبعیت می‌کند. این رفتارها نشانه دهنده این نیست که خیلی تعصب دارند. شاید تعصب یعنی اینکه مثلا بدون پول کار کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تاج داور دلار جریمه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز