تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

مفاد بیانیه پایانی وین/نشست بعدی سوریه در پاریس

بر اساس بیانیه پایانی نشست وین درباره سوریه، طی ۶ ماه حکومت انتقالی در این کشور تشکیل و در ۱۸ ماه آینده نیز انتخابات برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۳۶
ویناخبار معاصر: رویترز گزارش داد: شرکت کنندگان در نشست وین موسوم به گروه بین المللی حمایت از سوریه در پایان این نشست بیانیه ای با عنوان آتش بس، فرایند سیاسی موازی منتشر کردند.

شرکت کنندگان در این نشست به اجماع بر لزوم پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه، ویرانی این کشور، بی ثبات کردن منطقه و در نتیجه افزایش جذب تروریست ها به سوی کشورهای منطقه تاکید کردند.

بر این اساس طی ۶ ماه حکومت انتقالی در این کشور تشکیل خواهد شد و در ۱۸ ماه آینده نیز انتخابات برگزار می شود.

شرکت کنندگان در نشست وین درباره سوریه همچنین توافق کردند که طی یک ماه آینده نشست دیگری برای ارزیابی پیشرفت درباره رسیدن به آتش بس و آغاز روند سیاسی در این کشور بحران زده برگزار کنند.

موگرینی: نشست بعدی ماه آینده در پاریس برگزار می شود

در همین حال «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان این نشست اعلام کرد که گفتگوهای وین به جمع بندی رسیده و روند آن آغاز شده است. به گفته وی اتحادیه اروپا نقش خود در حمایت از سازمان ملل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده را ایفا خواهد کرد و نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.

روز شنبه هیئت‌ های دیپلماتیک بیش از ۲۰ کشور در وین حاضر شدند تا به منظور دستیابی به راه‌ حلی برای بحران سوریه و آغاز فرآیند صلح در این کشور مذاکره کنند.

گفتنی است مذاکرات پیشین که در حدود دو هفته پیش در همین شهر برگزار شده و برای اولین بار شاهد حضور ایران و عربستان بر سر یک میز برای گفتگو درباره سوریه بود، رضایت بخش اعظمی از شرکت کنندگان را فراهم آورد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز