تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
حمایت نمایندگان مجلس از اقدامات توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران

نصب سكوی فاز ۱۱ اقدام موفق متخصصان صنعت نفت در زمینه نگهداشت تولید است

یکی از فصل‌های برنامه هفتم، مربوط به طرح های کلان و پیشران است و در این طرح‌ها زنجیره نفت و گاز به عنوان یکی از زنجیره‌های منتخب مورد تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۸۳۸۷

 

به گزارش معاصر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان اینکه پیشگیری از افت فشار پارس جنوبی یکی از دغدغه‌های مهم متخصصان صنعت نفت است گفت: نصب سکوی فاز 11 پارس جنوبی اقدام موفق متخصصان شرکت ملی نفت ایران در زمینه نگهداشت تولید است.

 سید شمس الدین حسینی در جریان بازدید امروز (پنج شنبه 29 تیرماه 1402) نمایندگان و اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی از سکوی فاز یک پارس جنوبی گفت: امروز با حضور در عسلویه و بازدید یکی از قدیمی‌ترین سکوهای گازی کشور در جریان آخرین وضعیت تحولات این حوزه قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مهندسان و متخصصان صنعت نفت کشور این است که ما ابتدا از افت فشار چاه ها پیشگیری کنیم، گفت: در زمینه طرح‌های نگهداشت تولید اقدامات خوبی صورت گرفته و برای اینکه افت فشار مانع نگهداشت سطح تولید نشود، تلاش‌های موفقی از سوی متخصصان صنعت نفت و گاز انجام شده که یکی از آخرین اقدامات، انتقال و نصب سکوی 12C به فاز 11 بوده است.


رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی با تاکید براینکه باید از سطوح فنی، مهندسی و حوزه تامین مالی به نصب سکوی فاز 11 توجه شود، اظهار کرد: براساس گزارشی که امروز ارایه شد، حدود ۳۲۰۰ تن سازه آبی توسط متخصصان ایرانی منتقل و نصب شده که این موضوع مانع از صرف چند میلیارد دلار از درآمدهای کشور شد.


به گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، یکی از فصل‌های برنامه هفتم، مربوط به طرح های کلان و پیشران است و در این طرح‌ها زنجیره نفت و گاز به عنوان یکی از زنجیره‌های منتخب مورد تاکید قرار گرفته است.


وی در ادامه افزود: باید از یک سو بخش بالادست و مباحثی چون اکتشاف، حفاری، استخراج و بهره‌برداری از چاه‌ها مورد توجه باشد و از سوی دیگر تلاش کنیم تا آنجا که ممکن است ماده با ارزش نفت و گاز را به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم.


حسینی با تاکید بر توجه به تکمیل زنجیره تولید در بخش پایین دستی، گفت: به همین منظور نیز روز گذشته از واحدهای پتروشیمی بازدید کردیم که باید برای به بهره‌برداری رساندن برخی از آن‌ها و افزایش فرآوری محصولات پتروشیمایی در مراحل پایین دست تلاش کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز