تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور قصد دارد یک بسته کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین ارسال کند.
کد خبر: ۶۹۳۵۳

کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

 

به گزارش معاصر,رسانه‌ها‌ی اوکراین روز سه شنبه اعلام کردند که آمریکا قصد کمک‌رسانی جدید  نظامی به این کشور برای مقابله با ارتش روسیه را دارد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» دو مقام آمریکایی اعلام کردند که این کشور قصد دارد یک بسته کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

بر اساس گزارش، این بسته جدید شامل تجهیزات پاکسازی مین، مهمات برای سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» و سامانه‌های ضد تانک «جاولین»، موشک‌های «گملرز» برای سامانه راکتی «هایمارس» و سایر تجهیزات خواهد بود.

دولت زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

یک کارشناس حوزه راهبرد امنیتی آمریکا ضمن اشاره به خلف وعده کی‌یف در عدم حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غربی، گفته بود که با این اوصاف حل مناقشه اوکراین بیش از پیش غیرممکن شده است.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه کشورش از نیروی نظامی کافی برای پیروزی در جنگ اوکراین بهره‌مند است، گفت که کل سیستم ناتو آشکارا علیه روسیه می‌جنگد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز