تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

مدودف آمریکا را تهدید کرد

مدودف متحد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد که آمریکا می‌تواند به زودی هدف حمله‌ای مشابه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اما با مولفه‌های هسته‌ای قرار گیرد.
کد خبر: ۷۱۱۳۹

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت و رئیس جمهوری سابق روسیه درمورد احتمال یک حمله هسته‌ای به سبک ۱۱ سپتامبر به ایالات متحده آمریکا هشدار داد.

مدودف که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان رئیس جمهور و پس از آن تا سال ۲۰۲۰ به عنوان نخست وزیر خدمت می‌کرد، طی یک سال و نیم گذشته تهدیدهایی از این دست را علیه آمریکا بیان کرده است.

در میان اظهار نظرهای معاون شورای امنیت روسیه، او احتمالاتی درمورد شکل گیری جنگ جهانی سوم و حملات با تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده است.

شب گذشته مدودف در نوشتاری تحت عنوان «چند کلمه‌ای درباره شب ۱۱ سپتامبر» در صفحه شخصی خود در پیامرسان تلگرام، آورد: به نظر می‌رسد همه به تکبر و خودشیفتگی نفرت انگیز کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده عادت کرده اند. به اطمینان مطلق آنها به درستی و انحصار خودشان. به تکبر جهانی آنها در مورد هر مساله‌ای.

وی در پایان این پست تلگرامی پیش بینی کرد که آمریکا متحمل یک حمله به سبک ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) اما با یک مولفه بیولوژیکی یا هسته‌ای خواهد شد.

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: نمی‌خواهم پیشگویی کنم، اما آمریکا خواهد دید که در زمانی تروریست‌ها حمله دیگری به سبک ۱۱ سپتامبر اما با یک مولفه هسته‌ای یا بیولوژیکی انجام خواهند داد. یا حتی بدتر؛ یکی از رهبران کشورهای هسته‌ای کنترل خود را از دست خواهد داد و یک تصمیم احساسی برای استفاده از سلاح کشتار جمعی می‌گیرد. مخصوصا از آنجایی که باشگاه هسته‌ای به صورت مداوم در حال گسترش است و یک بخش مهم از آن محدود به هیچ تعهداتی نیست.

مدودف ماه گذشته در جریان یک گفتگو با خبرگزاری تاس اظهارات مشابهی را مطرح و اظهار کرده بود که آمریکا و سایر کشورهای غربی، جهان را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کنند.

مدودف آن زمان گفت: صادقانه بگویم، اگر آنها سیگنال‌ها را می شنیدند، قطعا بهتر بود. در هر صورت، جهان مجبور نیست با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو شود. در واقع، اینجاست که مخالفان ما فعالانه همه را تحت فشار قرار می دهند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مدودف آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز