تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

زیدآبادی: مسئولیت طرح حجاب با قالیباف است

مجلس لایحه را به حدود 70 ماده رسانده است. در واقع، قوۀ قضائیه و مجریه می‌توانند مدعی شوند که لایحۀ آنها به طرح تبدیل شده و مسئولیتی در تدوین و تصویب آن ندارند.
کد خبر: ۶۹۹۸۴

 

به گزارش معاصر؛ بنابراین، آنچه تصویب می‌شود دست‌پخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایش‌های موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.

احمد زیدآبادی در کانال تلگرام خود نوشت:

قوۀ قضائیه لایحۀ حجاب را در 9 ماده ارائه کرد. قوۀ مجریه، با افزون 6 ماده به لایحۀ قوۀ قضائیه، آن را به صورت لایحه‌ای 15 ماده‌ای در آورد و تقدیم مجلس کرد.

مجلس لایحه را به حدود 70 ماده رسانده است. در واقع، قوۀ قضائیه و مجریه می‌توانند مدعی شوند که لایحۀ آنها به طرح تبدیل شده و مسئولیتی در تدوین و تصویب آن ندارند. بنابراین، آنچه تصویب می‌شود دست‌پخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایش‌های موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.

از این رو، تمام پیامدهای سیاسی و اجتماعی تصویب و اجرای طرح حجاب، متوجه آقای قالیباف است که باید نسبت به آن در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز