تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

عکس «ژنرال آخرالزمان» روسیه برای اولین بار از زمان شورش واگنر منتشر شد

«ژنرال آخرالزمان» از زمان شورش نافرجام واگنر علیه کرملین در انظار عمومی دیده نشد.
کد خبر: ۷۰۸۲۸

 

به گزارش معاصر، «کاسنیا سابچاک» با انتشار یک عکس از این ژنرال روس که روابط بسیار نزدیکی با واگنرها داشت، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «ژنرال سرگئی سوروویکین بیرون آمده. او زنده و سالم در منزل و در مسکو کنار خانواده‌اش است. این عکس امروز گرفته شده است.»

رویترز اعلام کرد که قادر به تایید صحت و سقم این عکس نیست.

«الکسی ویندیکتوف» خبرنگار مستقل روسی نیز پیام مشابهی را در تلگرام نوشت اما هیچ عکسی را در این خصوص منتشر نکرد. او در این پیام تاکید کرد: «ژنرال سوروویکین در منزل کنار خانواده‌اش است. او به مرخصی رفته و در دسترس وزارت دفاع می‌باشد.»

نیویورک‌تایمز نوشت به گفته دو مقام آمریکایی و یک فرد نزدیک به وزارت دفاع روسیه، سوروویکین آزاد شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند در حالی که به نظر می رسد ژنرال سوروویکین از بازداشت رسمی آزاد شده، هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت‌هایی علیه او وجود دارد یا خیر.

یک فرد نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت که ژنرال سوروویکین در روزهای پس از مرگ پریگوژین، آزاد شد. این فرد گفت که ژنرال تا کنون درجه خود را حفظ کرده و از نظر فنی هنوز در ارتش افسر است، اما دیگر آینده شغلی ندارد.

تقریبا اواسط ماه ژوئیه، قانونگذار حزب حاکم روسیه اعلام کرد، ژنرال سرگئی سوروویکین، جانشین فرمانده عملیات ارتش روسیه در اوکراین که از زمان به راه افتادن شورش نافرجام گروه واگنر در انظار عمومی دیده نشد، مشغول «استراحت» است.

طبق این گزارش در زمان انتشارش، مطبوعات روسیه به سوروویکین به دلیل تاکتیک‌های شدیدا تهاجمی که در جریان جنگ در سوریه به کار برد لقب «ژنرال آخرالزمان» را داده‌ بودند. این ژنرال از دوستان یوگنی پریگوژین، رئیس سابق واگنر بوده و آخرین حضور او در انظار عمومی مربوط به ویدیویی است که در زمان شورش نیروهای گروه نظامی واگنر در تاریخ ۲۳-۲۴ ژوئن منتشر کرده و در آن از پریگوژین خواست این شورش را متوقف کند.

چندی پیش خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد: «سرگئی سوروویکین در حال حاضر از سمت خود برکنار شده و ویکتور افضلوف به‌طور موقت جانشین او شده است.»

چند رسانه روسی و خارجی پیش از این گزارش مدعی شدند، سوروویکین به دلیل ارتباطش با گروه واگنر دستگیر شده اما این موضوع هیچ گاه در سطح رسمی تایید نشد و کرملین نیز از پاسخ به پرسش‌ها درباره او خودداری کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز